Badanie: Polacy coraz lepiej oceniają firmy rodzinne
Przedsiębiorczy, pracowity, zaradny i odważny - to główne cechy, z jakimi kojarzy się statystycznemu Kowalskiemu właściciel prywatnej, rodzinnej firmy - wynika z opublikowanego we wtorek badania Fundacji Firmy Rodzinne.
20.10.2015 10:40
Badanie FFR pt. "Polacy o firmach rodzinnych" zrealizowano pomiędzy 21 a 28 sierpnia br. na grupie 1000 osób powyżej 18 roku życia. Wynika z niego, że Polacy mają coraz lepszą opinię nt. firm rodzinnych.
Autorzy badania wskazali, że ankietowani pytani o to, jakimi cechami charakteryzują się firmy rodzinne wskazywali na: tradycję, wiarygodność, rzetelność, solidność, a także na wysoką jakość oraz uczciwość.
"Silne zaufanie Polaków do firm rodzinnych w dużym stopniu może wynikać z osobistej odpowiedzialności właścicieli za biznes, którzy nierzadko gwarantują jakość produktów własnym nazwiskiem" - napisano w badaniu.
Wynika z niego ponadto, że właściciele takich firm budzą wśród Polaków dobre skojarzenia. "Właściciel firmy rodzinnej jest według badanych przedsiębiorczy, pracowity, zaradny, kreatywny, odważny i uczciwy" - czytamy.
Autorzy badania zwrócili też uwagę, że negatywne cechy (m.in. chaotyczny, leniwy, autokratyczny, przebiegły) należały do najrzadziej wybieranych przez respondentów.
"() Możemy z pełnym przekonaniem mówić o przełamaniu negatywnego stereotypu prywaciarza - cwaniaka, który żeruje na naiwności klientów i wyzyskuje swoich pracowników" - podkreślono.
Z badania wynika ponadto, że ponad 1/3 respondentów deklarowała, iż jest gotowa zapłacić więcej za produkt firmy rodzinnej mając za alternatywę porównywalny produkt z firmy, która nie deklaruje rodzinnego charakteru działalności.(PAP)
(planujemy kontynuację tematu)