Barometr Carrefour wzrósł do -4,6 pkt w maju, jest najwyżej od sierpnia 2010 r.
Warszawa, 16.05.2014 (ISBnews) - Wartość Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej wzrosła w maju br. po raz trzeci z rzędu - tym razem o 0,7 pkt m/m do -4,6...
Warszawa, 16.05.2014 (ISBnews) - Wartość Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej wzrosła w maju br. po raz trzeci z rzędu - tym razem o 0,7 pkt m/m do -4,6 pkt (w skali od -100 do +100), podał Carrefour Polska. Odnotowany w maju poziom wartości Barometru był najwyższy od sierpnia 2010 roku, kiedy to po raz ostatni odnotowano jego wyższą wartość (-2,51 punktu), podkreśla Carrefour.
Pomimo wzrostu, wartość wskaźnika nadal utrzymuje się poniżej zera co oznacza, że w dalszym ciągu utrzymuje się niekorzystny stan koniunktury konsumenckiej, podkreśla firma.
"Odnotowany w maju poziom wartości Barometru był najwyższy od sierpnia 2010 roku, kiedy to po raz ostatni odnotowano jego wyższą wartość (-2,51 punktu). Stosunkowo wysoka wartość wskaźnika świadczy o poprawianiu się stanu polskiej gospodarki. Pamiętać jednak należy, że wartość Barometru od sześćdziesięciu pięciu miesięcy, a więc od prawie pięciu i pół roku, znajduje się poniżej poziomu neutralnego, czyli zera. Stanowi to potwierdzenie w dalszym ciągu obserwowanej na rynku dominacji negatywnych czynników. Znacząca poprawa wartości wskaźnika (w skali roku o prawie 11 punktów) pokazuje jednak, że stan taki może się w najbliższym czasie zmienić" - czytamy w komunikacie.
Na zmianę wartości Barometru Carrefour pozytywnie wpływały następujące jego składowe: poprawa ogólnego klimatu koniunktury w handlu, wzrost dynamiki liczby pracujących w sektorze przedsiębiorstw oraz wzrost nominalnej dynamiki przeciętnych wynagrodzeń brutto w sektorze przedsiębiorstw, podał Carrefour Polska.
Wzrost wartości Barometru łagodzony był przez: spadek wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej, spadek nominalnej dynamiki wartości kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym oraz spadek realnej dynamiki sprzedaży detalicznej. Neutralne dla wartości Barometru było utrzymanie się na niezmienionym poziomie wskaźnika inflacji, podano także.
Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej opracowywany jest na zlecenie Carrefour przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową z częstotliwością miesięczną. Wartości poniżej zera wskazują na niekorzystną koniunkturę konsumencką, powyżej - korzystną.
(ISBnews)