Trwa ładowanie...
d47sikw
21-11-2014 08:37

Belvedere miało 356,7 mln euro sprzedaży w I-III kw. 2014 r., spadek o 9,5% r/r

Warszawa, 21.11.2014 (ISBnews) - Grupa Belvedere - notowana na GPW pod nazwą Sobieski - miała 356,7 mln euro przychodów (bez podatku akcyzowego) w okresie I-III kw. 2014 roku, co oznacza spadek o 9,5% r/r, podała spółka. W samym III kw. spadek obrotów wyniósł wyniósł 14,1% do 120,3 mln euro.

d47sikw
d47sikw

W Polsce sprzedaż zmniejszyła się o 9,9% do 141,1 mln euro w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. Według spółki, spadek ten jest związany ze zmianami, które zaszły na rynku - 3,2-proc. spadek całego rynku oraz intensywna działalność promocyjna konkurencji, w której Belvéd?re postanowiła nie brać udziału.

"W pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r., Belvéd?re osiągnęła na rynku wódki ilościowy udział w rynku rzędu 14,4%1, a w przypadku samej wódki Krupnik - 11,1%. We wrześniu 2014 r., marka Krupnik zyskała 0,2 punktowy udział procentowy w rynku i jest na dobrej drodze, by zająć drugie miejsce na polskim rynku" - czytamy w komunikacie.

We Francji sprzedaż w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r spadła o 6,0% r/r, a jej wartość wyniosła 161,5 mln euro netto.

"Jest to związane głównie ze spadkiem sprzedaży na eksport (-6,8 mln euro) oraz z wdrożeniem strategii polegającej na skupieniu się na działalnościach o wysokich marżach, co spowodowało wycofanie się z niektórych umów we Francji (-4,9 mln euro). Nie biorąc pod uwagę tych dwóch uwarunkowań, obroty wypracowane we Francji są stałe w porównaniu z poprzednim rokiem obrotowym" - czytamy dalej.

d47sikw

Na Litwie na 30 września 2014 r. obroty netto wyniosły 15,4 mln euro, czyli wzrosły o 30,9% w stosunku do wyniku na 30 września 2013 r. Wzrost ten wynika przede wszystkim z wyników osiągniętych przez główne marki wódki należące do grupy, na rynku, który odnotował zaledwie 3-proc. wzrost, podano również.

"W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2014 r., grupa działała na kurczących się rynkach, co miało wpływ na jej obroty. W takich okolicznościach, grupa potrafiła jednak udowodnić siłę swych marek oraz utrzymać, a nawet powiększyć udział w rynku. Teraz musimy się skoncentrować na potencjale naszych sztandarowych marek, w czym pomoże wdrożenie planu strategicznego, który zostanie przedstawiony w grudniu 2014 r. W pełni ufam, że reaktywacja grupy się powiedzie. Wierzę też, że uda się wykorzystać liczne możliwości, które przed nami stoją" - podsumował dyrektor generalny Belvedere Jean-Noel Reynaud, cytowany w komunikacie.

Belvéd?re jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych. Grupa posiada portfel znaczących marek alkoholi mocnych, które rozwija - w szczególności Sobieski, William Peel i Marie Brizard.

(ISBnews)

d47sikw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d47sikw