Biedronka ma duże ambicje, ale nie przestanie być dyskontem

Biedronka to sklep plasujący się między dyskontem a supermarketem. Choć to dziś zupełnie inny sklep niż jeszcze kilkanaście lat temu, to nie wydaje się, by miała ambicje stać się sklepem z kategorii premium. Przykład sieci, które chciały być delikatesami, pokazuje, że to bardzo ryzykowne.

Biedronka modernizuje sklepy i wprowadza produkty premium, ale dyskontem być nie przestanie.
Źródło zdjęć: © East News
Martyna Kośka

- Jeśli by porównać Biedronkę sprzed 20 lat i obecną, to okazałoby się, że to dwa zupełnie różne sklepy. Tamta Biedronka to był typowy dyskont. Obecnie, sieć nie rezygnuje z percepcji niższej ceny, ale też wprowadza szerszą ofertę – mówi w rozmowie z serwisem "Dla Handlu" Piotr Bogusz, analityk DM mBanku.

Sieć w ostatnich latach wiele zrobiła, by stać się sklepem "pierwszego wyboru" zarówno dla tych, dla których ważna jest niska cena produktów, jak i tych, którzy cenią sobie jakość obsługi i szeroki dostęp do różnych towarów. Działaniami mającymi nadać "Biedronce" cechy premium jest przejęcie kilku placówek od Piotra i Pawła, z których większość zlokalizowana jest w centrach handlowych.

W efekcie różnych zabiegów – np. oferowania droższych produktów bio, Biedronka jest dziś sytuowana pomiędzy dyskontem a supermarketem.

Obejrzyj: Zakaz handlu w niedziele. Ucierpiały sklepy z wyposażeniem i budowlane

Nie wszystkie działania mające sprawić, że Biedronka będzie bardziej ekskluzywna, się powiodły. Sieć testowała samodzielne stoiska z wędlinami i mięsem, w których towar podawał sprzedawca. Generują one jednak dodatkowe koszty i nie przyjęły się.
Eksperci wątpią, by poza odświeżaniem wizerunku i wprowadzaniem elementów obecnych w sieciach delikatesowych, Biedronka chciała wejść głębiej w segment premium.

Piotr Bogusz zauważył, że jak dotąd, żadna z typowo delikatesowych sieci nie przetrwała na polskim rynku. Dodał, że Polacy stają się coraz bogatsi i dostosowuje ofertę do naszych portfeli.

- Do sklepów Biedronki wchodzą niektóre produkty, dotąd obecne w supermarketach i hipermarketach. Sieć inwestuje w ofertę warzyw i owoców, wprowadza półkę ekologiczną. Biedronka jest liderem i nie tylko podąża za trendami, ale także je kształtuje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Załamanie na rynku malin. Ceny runęły w kilka dni. "Ogromny cios"
Załamanie na rynku malin. Ceny runęły w kilka dni. "Ogromny cios"
Widać nowy trend. Oto jak Polacy rezerwują teraz wakacje
Widać nowy trend. Oto jak Polacy rezerwują teraz wakacje
Grzywny za robienie zdjęć. W Hiszpanii obowiązuje "prawo knebla"
Grzywny za robienie zdjęć. W Hiszpanii obowiązuje "prawo knebla"
Producent alkoholu z USA ogłosił upadłość. Działa od 170 lat
Producent alkoholu z USA ogłosił upadłość. Działa od 170 lat
Te studia są hitem w Poznaniu. 19 kandydatów na jedno miejsce
Te studia są hitem w Poznaniu. 19 kandydatów na jedno miejsce
Wysłali list z wypowiedzeniem. Dostali pozew od pracownika
Wysłali list z wypowiedzeniem. Dostali pozew od pracownika
Takie skarby znalazł nad Bałtykiem. Aż chwycił za telefon
Takie skarby znalazł nad Bałtykiem. Aż chwycił za telefon
Przebieraniec wrócił na Krupówki w nowym stroju. Mandaty nie działają
Przebieraniec wrócił na Krupówki w nowym stroju. Mandaty nie działają
Sprzedawcy jagód załamują ręce. "Przy drogach po kilka słoików"
Sprzedawcy jagód załamują ręce. "Przy drogach po kilka słoików"
100 zł za kurki. Grzybiarze narzekają na kiepski sezon
100 zł za kurki. Grzybiarze narzekają na kiepski sezon
Jednoczesna emerytura z ZUS i KRUS. Oto kiedy jest to możliwe
Jednoczesna emerytura z ZUS i KRUS. Oto kiedy jest to możliwe
Licealista z Olsztyna najlepszy na świecie. Dominacja Polski w Dubaju
Licealista z Olsztyna najlepszy na świecie. Dominacja Polski w Dubaju