Biedronka ma duże ambicje, ale nie przestanie być dyskontem

Biedronka to sklep plasujący się między dyskontem a supermarketem. Choć to dziś zupełnie inny sklep niż jeszcze kilkanaście lat temu, to nie wydaje się, by miała ambicje stać się sklepem z kategorii premium. Przykład sieci, które chciały być delikatesami, pokazuje, że to bardzo ryzykowne.

Biedronka modernizuje sklepy i wprowadza produkty premium, ale dyskontem być nie przestanie.
Źródło zdjęć: © East News
Martyna Kośka

- Jeśli by porównać Biedronkę sprzed 20 lat i obecną, to okazałoby się, że to dwa zupełnie różne sklepy. Tamta Biedronka to był typowy dyskont. Obecnie, sieć nie rezygnuje z percepcji niższej ceny, ale też wprowadza szerszą ofertę – mówi w rozmowie z serwisem "Dla Handlu" Piotr Bogusz, analityk DM mBanku.

Sieć w ostatnich latach wiele zrobiła, by stać się sklepem "pierwszego wyboru" zarówno dla tych, dla których ważna jest niska cena produktów, jak i tych, którzy cenią sobie jakość obsługi i szeroki dostęp do różnych towarów. Działaniami mającymi nadać "Biedronce" cechy premium jest przejęcie kilku placówek od Piotra i Pawła, z których większość zlokalizowana jest w centrach handlowych.

W efekcie różnych zabiegów – np. oferowania droższych produktów bio, Biedronka jest dziś sytuowana pomiędzy dyskontem a supermarketem.

Obejrzyj: Zakaz handlu w niedziele. Ucierpiały sklepy z wyposażeniem i budowlane

Nie wszystkie działania mające sprawić, że Biedronka będzie bardziej ekskluzywna, się powiodły. Sieć testowała samodzielne stoiska z wędlinami i mięsem, w których towar podawał sprzedawca. Generują one jednak dodatkowe koszty i nie przyjęły się.
Eksperci wątpią, by poza odświeżaniem wizerunku i wprowadzaniem elementów obecnych w sieciach delikatesowych, Biedronka chciała wejść głębiej w segment premium.

Piotr Bogusz zauważył, że jak dotąd, żadna z typowo delikatesowych sieci nie przetrwała na polskim rynku. Dodał, że Polacy stają się coraz bogatsi i dostosowuje ofertę do naszych portfeli.

- Do sklepów Biedronki wchodzą niektóre produkty, dotąd obecne w supermarketach i hipermarketach. Sieć inwestuje w ofertę warzyw i owoców, wprowadza półkę ekologiczną. Biedronka jest liderem i nie tylko podąża za trendami, ale także je kształtuje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Zmiana w rozwodach. Rząd szykuje nowe przepisy
Zmiana w rozwodach. Rząd szykuje nowe przepisy
Plaga szczurów w polskim mieście. "Wieczorem nie da się wyjść"
Plaga szczurów w polskim mieście. "Wieczorem nie da się wyjść"
30 zł kaucji za kubek. Za kilka dni rusza świąteczny jarmark
30 zł kaucji za kubek. Za kilka dni rusza świąteczny jarmark
Potężne premie świąteczne. Tyle dostaną kasjerzy w Niemczech
Potężne premie świąteczne. Tyle dostaną kasjerzy w Niemczech
Nowy program polskiej gminy. Pozwoli zmniejszyć rachunki za wodę
Nowy program polskiej gminy. Pozwoli zmniejszyć rachunki za wodę
Górale mieli pokazać turystom zdjęcia swoich pensjonatów. Odmówili
Górale mieli pokazać turystom zdjęcia swoich pensjonatów. Odmówili
Nowy dyskont się rozkręca. Sięgnie po klientów Dino i Biedronki?
Nowy dyskont się rozkręca. Sięgnie po klientów Dino i Biedronki?
Alkohol 0 proc. jak wegańskie mięso. Unia Europejska mówi stop
Alkohol 0 proc. jak wegańskie mięso. Unia Europejska mówi stop
Zmieniałeś instalację? Musisz wysłać pismo. Inaczej grzywna do 5 tys.
Zmieniałeś instalację? Musisz wysłać pismo. Inaczej grzywna do 5 tys.
Dwa dodatkowe dni wolne w 2026 r. Pracodawcy nie mogą odmówić
Dwa dodatkowe dni wolne w 2026 r. Pracodawcy nie mogą odmówić
Nowy aquapark w Polsce. Będzie ogromny. Poznaliśmy lokalizację
Nowy aquapark w Polsce. Będzie ogromny. Poznaliśmy lokalizację
Zbadali proszki do prania. Zwycięska marka jest w dyskoncie w Polsce
Zbadali proszki do prania. Zwycięska marka jest w dyskoncie w Polsce