Trwa ładowanie...

Biedronka ma duże ambicje, ale nie przestanie być dyskontem

Biedronka to sklep plasujący się między dyskontem a supermarketem. Choć to dziś zupełnie inny sklep niż jeszcze kilkanaście lat temu, to nie wydaje się, by miała ambicje stać się sklepem z kategorii premium. Przykład sieci, które chciały być delikatesami, pokazuje, że to bardzo ryzykowne.

Biedronka ma duże ambicje, ale nie przestanie być dyskontemŹródło: East News
d1tluly
d1tluly

- Jeśli by porównać Biedronkę sprzed 20 lat i obecną, to okazałoby się, że to dwa zupełnie różne sklepy. Tamta Biedronka to był typowy dyskont. Obecnie, sieć nie rezygnuje z percepcji niższej ceny, ale też wprowadza szerszą ofertę – mówi w rozmowie z serwisem "Dla Handlu" Piotr Bogusz, analityk DM mBanku.

Sieć w ostatnich latach wiele zrobiła, by stać się sklepem "pierwszego wyboru" zarówno dla tych, dla których ważna jest niska cena produktów, jak i tych, którzy cenią sobie jakość obsługi i szeroki dostęp do różnych towarów. Działaniami mającymi nadać "Biedronce" cechy premium jest przejęcie kilku placówek od Piotra i Pawła, z których większość zlokalizowana jest w centrach handlowych.

W efekcie różnych zabiegów – np. oferowania droższych produktów bio, Biedronka jest dziś sytuowana pomiędzy dyskontem a supermarketem.

Obejrzyj: Zakaz handlu w niedziele. Ucierpiały sklepy z wyposażeniem i budowlane

Nie wszystkie działania mające sprawić, że Biedronka będzie bardziej ekskluzywna, się powiodły. Sieć testowała samodzielne stoiska z wędlinami i mięsem, w których towar podawał sprzedawca. Generują one jednak dodatkowe koszty i nie przyjęły się.
Eksperci wątpią, by poza odświeżaniem wizerunku i wprowadzaniem elementów obecnych w sieciach delikatesowych, Biedronka chciała wejść głębiej w segment premium.

d1tluly

Piotr Bogusz zauważył, że jak dotąd, żadna z typowo delikatesowych sieci nie przetrwała na polskim rynku. Dodał, że Polacy stają się coraz bogatsi i dostosowuje ofertę do naszych portfeli.

- Do sklepów Biedronki wchodzą niektóre produkty, dotąd obecne w supermarketach i hipermarketach. Sieć inwestuje w ofertę warzyw i owoców, wprowadza półkę ekologiczną. Biedronka jest liderem i nie tylko podąża za trendami, ale także je kształtuje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1tluly
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1tluly

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj