Biedronka. Polacy zarobili 12 mln euro na eksporcie do jej siostrzanych sieci
Polscy producenci dostarczający produkty do sieci Pingo Doce oraz Ara zarobili 12 milionów euro (52,4 mln złotych). Obie marki należą do grupy Jeronimo Martins, która jest jednocześnie właścicielem Biedronki.
26.09.2019 | aktual.: 04.05.2022 20:28
Biuro prasowe sieci Biedronka, w rozmowie z portalem dlahandlu.pl, wyjaśniło, że polscy producenci "od wielu lat" współpracują z podmiotami należącymi do Jeronimo Martins – portugalską siecią Pingo Doce oraz kolumbijską siecią Ara.
– Tylko w I połowie 2019 r. wartość sprzedaży produktów pochodzących od polskich dostawców do obu podmiotów wyniosła 12 milionów euro. Klienci w Portugalii mają okazję poznać doskonały smak polskich warzyw, np. brokułów, kalafiorów lub wędlin, takich jak kiełbasa śląska, czy szynka wędzona – powiedział przedstawiciel biura.
Portal dlahandlu.pl informuje, że w Kolumbii najpopularniejsze są wafle kakaowe i waniliowe. Oprócz nich Kolumbijczycy chętnie sięgają po markę piwa "20 de Julio" uwarzonego w Polsce. Wprowadzono je do oferty sieci Ara z okazji święta niepodległości kraju.
W Pingo Doce natomiast klienci znajdą linię kosmetyków Be Beauty, która jest również marką własną Biedronki. W jej składzie są kremy i olejki do ciała wytworzone w Polsce.
Lidl również współpracuje z polskimi producentami. W swoim raporcie przedstawił, że dzięki eksportowi przy pomocy sieci Polacy zarabiają rocznie średnio 2,4 mld złotych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl