BLACK POINT - Szacunkowe wyniki finansowe za IV kwartał 2014 r. (3/2015) - EBI
BLACK POINT - Szacunkowe wyniki finansowe za IV kwartał 2014 r. (3/2015)
28.01.2015 | aktual.: 28.01.2015 15:58
| | | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | NEW CONNECT | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | Raport EBI nr | 3 | / | 2015 | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Data sporządzenia: | 2015-01-28 | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Temat | | | | | | | | | | |
| | Szacunkowe wyniki finansowe za IV kwartał 2014 r. | | | | | | | | | | |
| | Podstawa prawna | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Treść raportu: | | | | | | | | | | |
| | Zarząd Black Point S.A. (dalej: Spółka)
, tworzącej wraz z jednostkami zależnymi Grupę Kapitałową Black Point, wyznając zasady przekazywania rzetelnych informacji i realizując przyjętą politykę informacyjną przekazuje do wiadomości akcjonariuszy i inwestorów szacunkowe wartości obrotów jednostkowych i skonsolidowanych Grupy osiągnięte w IV kwartale 2014 r. Zgodnie z szacunkami, Spółka i Grupa Black Point w IV kwartale roku obrotowego 2014 osiągnie następujące wartości przychodów ze sprzedaży: - Obrót skonsolidowany za IV kwartał 2014 r. w wysokości ok. 14, 74 mln PLN - Obrót jednostkowy Black Point za IV kwartał 2014 r. w wysokości ok. 8, 19 mln PLN Prezentowane przez Grupę poziomy przychodów są skorygowane o wartość należnych w danym kwartale i wypłaconych bonusów sprzedażowych. Porównując osiągnięte w IV kwartale 2014 roku wyniki sprzedażowe Spółki Black Point S.A. z analogicznym okresem roku poprzedniego odnotowujemy obniżenie przychodu o około 25 %. W tym samym okresie przychód skonsolidowany jest
niższy o około 17 %. Wyniki IV kwartału 2014 r. na tle ostatniego półrocza 2014 r. pokazują natomiast tendencje wzrostowe podstawowych wskaźników analizy sprzedaży. Przychód Spółki Black Point w porównaniu z drugim kwartałem 2014 r. zwiększył się o 6 % a w stosunku do trzeciego kwartału o 15 %. Podobnie marża handlowa ? w stosunku do drugiego kwartału 2014 r. wzrosła o 12 %, - do trzeciego o 18 %. W ocenie Zarządu bardzo ważny jest fakt, że znacznie szybciej rośnie marża wypracowana na strategicznej dla Spółki grupie produktowej, która wzrosła, mimo niższych wartości przychodu ilościowego i wartościowego w stosunku do IV kwartału 2013 r. o 2 %, a w porównaniu do drugiego kwartału 2014 r. o 18 %, w stosunku do trzeciego kwartału 2014 r. aż o 22 %. Przychód skonsolidowany, w porównaniu do drugiego kwartału 2014 r. wzrósł o 2 %, - w stosunku do trzeciego kwartału - o 10 %. Od dłuższego czasu wyniki spółek Grupy Black Point są efektem sytuacji rynkowej w branży materiałów alternatywnych, która odczuwa regres w
związku z rosnącą pozycją producentów urządzeń drukujących, którzy przez ostatnie lata intensyfikowali kampanie marketingowe, ofertowe oraz technologiczne wymierzone w branżę producentów alternatywnych. Nie bez znaczenia dla przychodów Grupy pozostaje także malejący popyt na materiały eksploatacyjne, głównie w wyniku ogromnego postępu nowych technologii i kanałów komunikacji. Dodatkowo, w związku z agresywną konkurencją, jaka od kilku lat ma miejsce na rynku materiałów eksploatacyjnych, w koniunkturze sprzedaży danego produktu coraz większego znaczenia nabiera odpowiednie, umiejętne wykorzystanie narzędzi marketingowych i reklamowo - promocyjnych. Na rezultaty sprzedaży Spółki Black Point S.A. niewątpliwie duży wpływ miała także zmiana uwarunkowań i struktury sprzedaży, głównie w związku z oddzieleniem się od spółki SCOT Sp. z o.o. i dywersyfikacji oferty Black Point o nową markę Printé, a w dalszej kolejności także w związku z odstąpieniem od bezpośredniej obsługi firm najniższego segmentu rynku, a
ostatecznie także- po zaprzestaniu działalności przez Spółkę SCOT Sp. z .o.o. utrata czołowego dystrybutora i odbiorcy. Wszelkie planowane przez Zarząd i podejmowane obecnie działania skupiają się z jednej strony na odzyskaniu sprawności operacyjnej, co zaczyna mieć odzwierciedlenie w wynikach Spółki i Grupy. Z drugiej strony Zarząd analizując obecne szanse i zagrożenia na rynku, opracował nową strategię działania i nowy model biznesowy działalności, który zakłada wprowadzenie w 2015 roku szeregu innowacyjnych produktów i usług, które pozwolą Grupie Black Point zrewolucjonizować nie tylko portfel produktów i usług ale także rynek na którym działa. Zarząd Grupy Black Point uznaje, że nowy model biznesowy oraz skuteczne wdrożenie zaplanowanych projektów pozwoli na dynamiczny rozwój Spółki i Grupy Black Point oraz poprawę rentowności biznesu. Szczegółowe omówienie osiągniętych wyników finansowych, zamieszczone zostanie w raporcie za IV kwartał roku 2014, którego termin publikacji przypada na 13 lutego 2015
roku. Podane wyniki są wynikami szacunkowymi, które mogą się różnić od wartości publikowanych w raporcie za IV kwartał 2014 roku. Podstawa prawna: § 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu ?Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect? | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Załączniki | | | | | | | | | | |
| | Plik | Opis | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
| | | | | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | | | | | (telefon) | (fax) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | (NIP) | (REGON) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | (pełna nazwa emitenta) | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | (skrócona nazwa emitenta) | (sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie) | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | (ulica) | (numer) | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | (e-mail) | (www) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | (kod pocztowy)
| (miejscowość) | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | Data | ||
Piotr Kolbusz | Prezes Zarządu | ||||
Kamila Yamasaki | Wiceprezes Zarządu |
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ