BRE Bank chce zwiększać dynamikę w kredytach konsumpcyjnych, na rynku spodziewa się spowolnienia
16.07. Warszawa (PAP) - BRE Bank chce w kolejnych kwartałach zwiększać dynamikę sprzedaży kredytów konsumpcyjnych i szacuje, że wartość sprzedaży w tym segmencie w kolejnych...
16.07.2012 | aktual.: 16.07.2012 15:08
16.07. Warszawa (PAP) - BRE Bank chce w kolejnych kwartałach zwiększać dynamikę sprzedaży kredytów konsumpcyjnych i szacuje, że wartość sprzedaży w tym segmencie w kolejnych kwartałach będzie wynosić ok. 600 mln zł kwartalnie. Na szerokim rynku bank spodziewa się osłabienia dynamiki w tym segmencie - poinformował w poniedziałek na konferencji Cezary Kocik, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej.
"Zakładamy, że my będziemy rośli. Zachowujemy się inaczej niż rynek ze względu na to, że klienci do których kierujemy swoją ofertę, nie są obecnie znacząco zadłużeni i nie dotyka nas tak bardzo obecny na rynku problem +przekredytowania+. Inna jest też struktura naszej sprzedaży - są to głównie karty kredytowe i kredyty odnawialne. Kredyt gotówkowy stanowi kilkanaście procent wolumenu" - powiedział.
"W ubiegłym kwartale sprzedaliśmy prawie 600 mln zł kredytów konsumpcyjnych. W kolejnych kwartałach będzie to podobny poziom" - dodał.
Kocik poinformował, że bank zamierza skupić się na zwiększeniu sprzedaży kredytów za pośrednictwem internetu. Chce także dotrzeć do klientów zewnętrznych.
"Będziemy stawiać na udzielanie jak największej ilości kredytów online. Obecnie ok. 80 proc. sprzedaży realizujemy właśnie przez ten kanał dystrybucji. Dodatkowo chcemy pomału otworzyć się na klientów zewnętrznych, na początku będziemy ich do tego zachęcać przez reklamę w internecie. Później możliwa jest większa kampania w innych mediach" - powiedział. (PAP)
kuc/ dan/