Jerzy Polaczek
Za rządów PiS powstał kolejny plan budowy szybkich dróg. Do 2015 roku miało powstać 2,1 tys. km. autostrad i 900 km dróg ekspresowych. Ministrem u Kazimierza Marcinkiewicza, a później u Jarosława Kaczyńskiego był Jerzy Polaczek, który wsławił się rozwiązaniem umowy z GTC na budowę A1. Po sądowych perturbacjach spółka wybudowała jednak autostradę, ale po wyższej cenie...
Oprócz wspomnianego fragmentu S7 za ministra Polaczka zakończono budowę 59 km odcinków dwupasmowych dróg ekspresowych, wśród nich była S69 łącząca Polskę ze Słowacją, pierwszy fragment S8 w okolicy Oleśnicy i S7 w okolicach Elbląga, a także fragmenty S17 i S1. Doszło jeszcze 50 km jednojezdniowych dróg ekspresowych (ale ich do zestawienia nie liczymy).
Jedynym dużym odcinkiem otwartym za ministra Polaczka był 100-kilometrowy odcinek A2 do Strykowa pod Łodzią (budowa rozpoczęła się za ministra Opawskiego w 2004 roku). Oddano także 70 km nitki wyremontowanej autostrady A18, druga nitka wciąż jest nieprzebudowana. Minister z PiS nie zdążył przeciąć wstęgi na A1 z Gdańska do Swarożyna. Otwarcie tego odcinka nastąpiło w grudniu 2007 roku, gdy u władzy był już Cezary Grabarczyk.