C&W: Powierzchnia handlowa w Polsce może się powiększyć o 450 tys. m2 w 2016 r.

Warszawa, 16.02.2016 (ISBnews) - Powierzchnie handlowe planowane do otwarcie w tym roku obejmują łącznie 450 tys. m2, wynika z raportu firmy Cushman & Wakefield (C&W) pt. "Property Times". W 2015 roku rynek powierzchni handlowych w Polsce powiększył się o ok. 650 tys. m2.

16.02.2016 | aktual.: 16.02.2016 12:38

"Obecnie w budowie znajduje się ok. 700 tys. m2. powierzchni handlowej, której otwarcie planowane jest do końca 2017 roku. 450 tys. m2. ma zostać oddane do użytku już w 2016 roku. 55% z tej powierzchni powstaje w największych aglomeracjach, a 40% w miastach poniżej 100 000 mieszkańców. Pozostałe 5% w mniejszych miastach regionalnych" - czytamy w komunikacie.
Największymi centrami handlowymi w budowie, które otworzą się w tym roku, są Posnania w Poznaniu (99 tys. m2) i Galeria Metropolia w Gdańsku (34 tys. m2), podano również.

Według raportu, w 2015 roku oddano do użytku około 650 tys. m2 powierzchni handlowej, z czego 85% (551 tys. m2) przypadło na tradycyjne formaty centrów handlowych i parków handlowych, a pozostałe 98 tys. m2. na magazyny handlowe.
Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosły na koniec 2015 r. 13,23 mln m2. Aż 73% powierzchni, tj. 9,67 mln m2., znajduje się w 404 tradycyjnych centrach handlowych. Magazyny handlowe stanowią 18% zasobów, łącznie 2,4 mln m2. powierzchni. Powierzchnia w parkach handlowych (47 obiektów), blisko 1 mln m2, obejmuje 7% zasobów, natomiast 13 centrów wyprzedażowych (210 tys. m2) to 2% rynku nowoczesnych powierzchni handlowych, podano również.
(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)