CBRE: Deweloperzy powrócą do budowy centrów handlowych w dużych miastach w 2015r

Warszawa, 20.01.2015 (ISBnews) - Rok 2015 przyniesie większą aktywność deweloperów powierzchni handlowych w aglomeracjach i dużych miastach, podczas gdy 2014 r. był zdominowany przez otwarcia centrów handlowych w mniejszych miastach, poinformowała dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych w CBRE Magdalena Frątczak, komentując raport firmy pt. ?Poland Retail MarketView Q4 2014".

20.01.2015 13:33

"Po roku zdominowanym przez otwarcia centrów handlowych oraz ok. 17 mniejszych projektów, które wpisują się w trend convenience i retail park w mniejszych miastach, rozpoczynający się rok przyniesie większą ilość nowych obiektów w aglomeracjach i dużych miastach. Jednak przy coraz częstszych przypadkach rezygnacji z nowych inwestycji lub ich zawieszania, deweloperzy dokładnie podchodzą do analizy lokalizacji i grupy docelowej przyszłych projektów, gdyż przy tak konkurencyjnym i wymagającym rynku nie mogą sobie pozwolić na błędy." - powiedziała Frątczak, cytowana w komunikacie.

Całkowita powierzchnia handlowa dostarczona w 2014 roku wyniosła 425 000 m2, wynik ten jest o 30% mniejszy od poziomu osiągniętego w 2013 roku. Inwestycje w mniejszych miastach stanowiły 70% dostarczonej powierzchni. Na koniec IV kwartału 2014 w budowie pozostawało 770 000 m2 nowoczesnej powierzchni handlowej.

"Zauważamy coraz większą dywersyfikację oraz wychodzenie poza przyjęte schematy formatów, zarówno wśród deweloperów nowych obiektów handlowych, jak i najemców. Powstają obiekty, których oferta wychodzi poza tradycyjny koncept centrów handlowych, również sieci handlowe starają się o bardziej zróżnicowany asortyment. Działania te, są odpowiedzią na rosnące wymagania i zapotrzebowania klientów, dla których kompleksowa oferta i czas zakupów ma coraz większe znaczenie." - skomentowała konsultant w Dziale Badań i Analiz Rynkowych Katarzyna Kocon.

Wśród największych inwestycji oddanych do użytku w 2014 r. należy wymienić Atrium Felicity w Lublinie (73 tys. m2) i Galerie Warmińską w Olsztynie (41 tys. m2).

W 2014 roku na polskim rynku pojawiło się 20 nowych, międzynarodowych marek. Zdecydowana większość nowych najemców wybierała na pierwszą lokalizację Warszawę, wśród nich warto wymienić Celio, NEO, Kiko Milano, podsumowano w komunikacie.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)