CCC uruchomiło 17 sklepów za granicą w I kwartale
Warszawa, 07.05.2015 (ISBnews) - Pierwszy kwartał br. przyniósł dalszą ekspansję CCC na zagranicznych rynkach. Spółka otworzyła 17 nowych sklepów - 6 w Austrii, 5 w Niemczech, 2 w Bułgarii, po 1 na Węgrzech i w Czechach oraz 2 franczyzowe w Rumunii, podało CCC. Liczba sklepów ogółem wzrosła do 729 na koniec marca wobec 707 rok wcześniej.
Na dzień koniec marca 2015 roku sieć sprzedaży grupy kapitałowej CCC S.A. obejmowała 729 placówek, w tym 406 w Polsce (38 to placówki agencyjne). Liczba sklepów własnych wzrosła do 674 na koniec marca wobec 636 rok wcześniej. Liczba placówek franczyzowych zmniejszyła się do 55 wobec 71 rok wcześniej, czytamy w raporcie kwartalnym.
Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 25,6% i wynosi 294,7 tys. m2 na koniec marca (w tym: 174,2 tys. m2 w Polsce) w stosunku do 234,6 tys. m2 na koniec marca 2014 (w tym 158,1 tys. m2 w Polsce). Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrosła o 9,4 % i wynosi 21,6 tys. m2 na koniec marca br. (w tym 0,8 tys. m2 w Polsce) w stosunku do 19,7 tys. m2 na koniec marca 2014 r. (w tym 5,1 tys. m2 w Polsce).
CCC odnotowało 6,41 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2015 r. wobec 0,42 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 431,91 mln zł w I kw. 2015 r. wobec 359,69 mln zł rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.
(ISBnews)