CCC w lutym przedstawi nową strategię z planami rozwoju na Zachodzie

07.11. Warszawa (PAP) - Grupa CCC w lutym przyszłego roku zamierza przedstawić zmodyfikowaną strategię, która uwzględniać będzie plany rozwoju na rynkach zachodnich - poinformował...

07.11.2013 | aktual.: 07.11.2013 12:38

07.11. Warszawa (PAP) - Grupa CCC w lutym przyszłego roku zamierza przedstawić zmodyfikowaną strategię, która uwzględniać będzie plany rozwoju na rynkach zachodnich - poinformował na konferencji prasowej wiceprezes spółki Piotr Nowjalis.

"W lutym zmodyfikujemy strategię, która będzie się opierać o kraje Europy Zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Niemiec i Austrii" - powiedział Nowjalis.

Obowiązująca strategia grupy na lata 2013-15 zakłada, że CCC zdobędzie pozycję lidera rynku w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a powierzchnia handlowa wzrośnie o 150 tys. m kw. (ok. 112 tys. m kw. w sklepach własnych i ok. 38 tys. m kw. we franczyzie)
. Spółka planowała otwierać sklepy własne w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, a franczyzowe na rynkach wschodnich.

"Zmodyfikujemy strategię, gdyż ekspansja w krajach Europy Środkowo-Wschodniej przebiega szybciej niż planowaliśmy, a zdecydowaliśmy się też na rozpoczęcie działalności operacyjnej na pięciu nowych rynkach" - powiedział Nowjalis.

W tym roku spółka uruchomiła cztery sklepy w Austrii, dwa w Słowenii, po jednym w Turcji i w Chorwacji. Właśnie został otwarty pierwszy sklep w Niemczech, a do końca roku otwarte będą kolejne trzy lokalizacje na rynku niemieckim.

"W przyszłym roku nie planujemy uruchomienia działalności na żadnym innym nowym rynku. Musimy okrzepnąć na tych testowych rynkach. Nie zakładamy wycofania się z żadnego z nich, ale tempo rozwoju może być różne" - powiedział Nowjalis.

Wiceprezes poinformował, że w przyszłym roku powierzchnia handlowa grupy ma wzrosnąć o 90 tys. m kw. Spółka planuje otwarcie 200 nowych sklepów CCC, z czego 40 w Polsce. Nakłady inwestycyjne na otwarcia mają wynieść ok. 100 mln zł, a budowa centrum dystrybucyjnego ma pochłonąć 60 mln zł w dwa lata.

"Dług netto/EBITDA może dojść do 2x w pierwszym i trzecim kwartale przyszłego roku, a w drugim i czwartym powinien być raczej w okolicach 1,5x" - powiedział Nowjalis.

W tym roku uruchomione będą 144 sklepy CCC, w tym 37 w Polsce, 26 w Czechach i Słowacji, 39 na Węgrzech i 18 w Rumunii. Powierzchnia handlowa w sklepach własnych i franczyzowych powiększy się o 70,4 tys. m kw. i na koniec roku wyniesie 250,7 tys. m kw. Sieć grupy liczyć ma na koniec tego roku 725 sklepów. Na koniec września było ich 720 w 13 krajach.

Po trzech kwartałach 2013 roku udział sprzedaży na rynku polskim w całości sprzedaży wynosił 81 proc. wobec ponad 87 proc. rok wcześniej.

"W 2015 roku udział Polski w sprzedaży może spaść do 60 proc." - powiedział wiceprezes CCC. (PAP)

pel/ ana/

Źródło artykułu:PAP
ccchandelgiełda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)