CECED: Wzrost rynku AGD w Polsce powinien zostać co najmniej utrzymany w 2017 r.
Warszawa, 24.01.2017 (ISBnews) - Rynek AGD w Polsce wzrósł w ubiegłym roku w ujęciu wolumenowym o 3,7% do 13,05 mln sprzedanych sztuk, a w ujęciu wartościowym - o 7,8% do 7,18 mld zł (liczony jako sprzedaż producentów do sieci dystrybucyjnych), wynika z danych Związku Pracodawców AGD CECED Polska. Według dyrektora generalnego CECED Polska Wojciecha Koneckiego w br. tempo wzrostu powinno zostać co najmniej utrzymane.
24.01.2017 | aktual.: 24.01.2017 14:53
"Myślę, że jeżeli nie będzie turbulencji, te wyniki powinniśmy co najmniej powtórzyć. W 2017 r. dynamika powinna być zachowana" - powiedział Konecki podczas spotkania prasowego.
W ubiegłym roku sprzedaż dużego AGD wzrosła w Polsce wolumenowo do 5,2 mln szt. (+4,2% r/r), a wartościowo o 6% r/r do 5,46 mld zł. W przypadku małego AGD było to 3,5% wzrostu wolumenowo (do 7,85 mln szt.) i 14% wzrostu wartościowo - do 1,72 mld zł.
Wielkość rynku w ujęciu wydatków konsumentów brutto na AGD w Polsce (łącznie małego i dużego) osiągnęła 9,6 mld zł, czyli wzrosła o 9,1% r/r.
Produkcja AGD w 2016 r. w Polsce wzrosła ilościowo o 2% r/r do 22,1 mln szt. W trzech największych grupach produkcja zwiększyła się o 1% dla pralek, 2% dla sprzętu do gotowania i o 9% dla zmywarek.
Wartość wyprodukowanego sprzętu wyniosła ok. 16,8 mld zł (z czego na największą grupę - pralki - przypadało 30%)
Ok. 87% produkcji, czyli 19,2 mln szt., trafiło na eksport. Wartość eksportu to ponad 15 mld zł. Blisko 50% eksportu AGD w 2016 trafiło na 3 największe rynki zbytu, do Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Francji. Wielkość wywiezionego sprzętu była tylko o 0,3% większa niż w roku 2015. Wartość eksportu w złotówkach wzrosła o 6%.
Przemysł AGD w Polsce obejmuje 109 firm i zatrudnia 25 tys. osób bezpośrednio i ok. 50 tys. osób pośrednio.
(ISBnews)