Celebryci jak kury znoszące złote jajka
Koszty produkcji telewizyjnych show rosną z roku na rok. Gwiazdy mają wygórowane wymagania, a ich kontrakty opiewają na setki tysięcy złotych. To wszystko sprawia, że stacje telewizyjne muszą liczyć się z ogromnymi kosztami. Nie ma jednak co ich żałować, bo dzięki swoim celebrytom zarabiają dziesiątki, a nawet miliony złotych rocznie.
Dom mediowy PanMedia Wester przygotował raport, w którym analizuje przychody reklamowe pod kątem najbardziej "dochodowych" celebrytów. Sprawdź, która gwiazda zarobiła dla swojej stacji najwięcej. Wyniki rankingu mogą zaskoczyć!
Celebryci jak kury znoszące złote jajka
Koszty produkcji telewizyjnych show rosną z roku na rok. Gwiazdy mają wygórowane wymagania, a ich kontrakty opiewają na setki tysięcy złotych. To wszystko sprawia, że stacje telewizyjne muszą liczyć się z ogromnymi kosztami. Nie ma jednak co ich żałować, bo dzięki celebrytom zarabiają dziesiątki, a nawet miliony złotych rocznie.
Dom mediowy PanMedia Wester przygotował raport, w którym analizuje przychody reklamowe pod kątem najbardziej "dochodowych" celebrytów. Oto wyniki!
10. Jurorzy "You Can Dance - Po prostu tańcz!" (TVN)
Kinga Rusin, Michał Piróg i Agustin Egurrola - jurorzy programu "You Can Dance - Po prostu tańcz!" zarobili dla stacji TVN 38,8 mln złotych. Taki wynik daje im ostatnie miejsce w rankingu PanMedia Western na programy i ich gwiazdy, które osiągnęły najwyższe wpływy reklamowe.
Średni koszt 30-sekundowego spotu reklamowe w przerwie programu to 60,3 tys. zł.
9. Kuba Wojewódzki (TVN)
Na dziewiątym miejscu w rankingu znalazł się show Kuby Wojewódzkiego. Jego program zarobił dla stacji 41,2 mln zł. Gwiazdor gości na antenie TVN od kilku lat, wcześniej prowadził swój autorski talk-show w Telewizji Polsat, ale rozstał się z nią w 2006 roku.
Dziś nie dość, że zarabia dla stacji na reklamach emitowanych przy swoim autorskim programie, to jeszcze jest jurorem programu X Factor. Jakie to kwoty dowiecie się na kolejnych slajdach.
8. Jurorzy i prowadzący "Tańca z gwiazdami" (TVN)
Program "Taniec z Gwiazdami" przez kilkanaście edycji wykreował i umocnił wizerunek krajowych celebrytów, w tym członków jury. Dziś ich komentarze są jednymi z głównych atrakcji tanecznego show. Piotr Gąsowski, Natasza Urbańska, Janusz Józefowicz, Ivona Pavlovic, Piotr Galiński oraz Jolanta Fraszyńska zarobili na reklamach dla stacji TVN 56,7 mln zł. Za emisję 30-sekundowego spotu reklamowego w przerwie programu trzeba średnio zapłacić 68,4 tys. zł.
7. Magda Gessler i jej "Kuchenne rewolucje" (TVN)
Pierwsza kucharka Rzeczpospolitej Magda Gessler swoim programem przyciąga co tydzień przed telewizory miliony widzów. W jej programach obserwujemy skrajne emocje uczestników, którzy chcą by ich kulinarny biznes zaczął przynosić zyski. Mimo prób niektórym przedsiębiorcom nie udaje się dostosować do wymagań Magdy Gessler, co ostatecznie kończy się negatywną recenzją wystawioną przez ekspertkę w prowadzeniu restauracji. Jej program "Kuchenne rewolucje" zarobił dla stacji TVN 56,8 mln zł.
6. Jurorzy "X Factor" (TVN)
Przejdźmy teraz do kolejnego hitu TVN-u - programu "X Factor". Jego jury w składzie Kuba Wojewódzki, Maja Sablewska i Czesław Mozil przyciąga przed telewizory miliony widzów. Na reklamach w przerwach programu telewizja TVN zarobiła 58,4 mln zł. Średni koszt emisji 30-sekundowego spotu reklamowego to aż 83,9 tys. zł. Wśród wszystkich telewizyjnych programów ta cena plasuje "X Factor" na drugim miejscu pod względem ceny reklam. Na kolejnych stronach zdradzimy przy jakim programie promocja produktu kosztuje najwięcej.
5. Anna Wesołowska (TVN)
Serial sądowniczy "Sędzia Anna Maria Wesołowska" znika z wiosennej ramówki telewizji TVN. Zniknie również "Sąd rodzinny". Obra programy zastąpi telenowela dokumentalna "Ukryta prawda". Mimo to rok 2011 Anna Wesołowska może zaliczyć do udanych. Jej program przyniósł stacji TVN 60,3 mln zł.
4. Jurorzy i prowadzący "Mam talent!" (TVN)
Program "Mam talent" zajął 4. miejsce w rankingu programów z największymi wpływami z reklam. Nowy juror Robert Kozyra, Małgorzata Foremniak, Agnieszka Chylińska, Szymon Hołownia i Marcin Prokop to jedni z najbardziej dochodowych celebrytów w mediach. Warto wspomnieć, że reklama przy "Mam talent" jest najdroższą. Za emisję 30-sekundowego spotu trzeba zapłacić aż 94,2 tys. zł. Dochód z reklam w przerwach tego talent-show wyniósł 75,7 mln zł.
3. Jurorzy i prowadzący z "Must be The Music" (Polsat)
W najlepszej trójce z wynikiem 75,8 mln zł wpływów z reklam znaleźli się jurorzy i prowadzący programu "Must be The Music". Emitowany na antenie Polsatu program przyciąga widzów nie tylko za sprawą uczestników, ale może nawet przede wszystkim dzięki celebrytom. Adam Sztaba, Elżbieta Zapendowska, Kora i Wojciech Łozowski to najważniejsze motory napędowe programu. Emisja krótkiej reklamy przed kolejnymi częściami programu to koszt rzędu 35 tys. zł.
2. Ewa Drzyzga z "Rozmowy w toku" (TVN)
Drugie miejsce w zestawieniu należy do Ewy Drzyzgi i jej "Rozmów w toku". Prezenterka znana z popularnego i emitowanego pięć razy w tygodniu talk-show zarobiła dla TVN za pośrednictwem swojego programu aż 90,9 mln zł w całym 2011 roku. Ten wynik robi wrażenie. Teraz poznajmy jednak "numer jeden" zestawienia programów pod względem wpływów reklamowych.
1. Robert Janowski z "Jaka to melodia" (TVP1)
Drugi raz z rzędu program "Jaka to melodia" z prowadzącym Robertem Janowskim okazał się najlepszy. Muzyczne show zarobiło na reklamach w 2011 roku 115,6 mln zł. Pierwsze półrocze okazało się dla formatu telewizyjnego znacznie korzystniejsze, bo wtedy odnotowano zwiększone wpływy reklamowe na poziomie 78,3 mln zł. Kolejne 37,2 zarobiono w drugim półroczu. Mimo ewidentnego spadku "Jaka to melodia" wciąż jest niekwestionowanym liderem. Warto wspomnieć, że program jest na antenie TVP już od 15 lat. To jedna z najdłuższych serii programów od początku lat 90.