Ceny za ekoprodukty zawsze będą wyższe
Moda na produkty eko dopiero kiełkuje. Ale ekoprodukty to czasem konieczność, o czym wiedzą alergicy czy rodzice dzieci mających problemy zdrowotne. Eko wciąż jednak wiąże się z jednym: wyższymi cenami. I, zdaniem ekspertów, to się raczej nie zmieni.
21.08.2019 | aktual.: 21.08.2019 11:35
Co trzeci dorosły konsument interesuje się kategorią produktów ekologicznych - to wynik badania firmy Nielsen, o których pisze "Rzeczpospolita". Zainteresowanie towarami eko zaczyna się od produktów spożywczych i rozszerza najpierw na kosmetyki, a potem chemię i środki piorące.
Wśród kosmetyków największe zainteresowanie dotyczy produktów do pielęgnacji twarzy i kosmetyków dla dzieci. Natomiast, jak tłumaczy Agnieszka Krzesińska-Jagiełło, Client Business Partner w Nielsen Polska, w przypadku chemii to produkty do czyszczenia szyb i środki czystości.
Stworzenie produktów eko wymaga jednak wyższych nakładów albo ze względu efekt małej skali jest nisko opłacalne. Dość powiedzieć, że niektóre gospodarstwa ekologiczne wstrzymały się z taką produkcją po końcu dopłat.
- To nigdy nie będzie w Polsce produkt masowy, ponieważ co najmniej 20 proc. wyższe ceny od razu eliminują większość klientów. Niemniej sporadycznie takie produkty kupowało coraz więcej osób, zwłaszcza z myślą o dzieciach czy osobach chorych - mówił przedstawiciel jednej z dużych sieci handlowych w rozmowie z "Rzeczpospolitą".
Niedawno pisaliśmy o sieci Bio Family - sklepach z ekologicznymi produktami. Za Bio Family stoi Mariusz Świtalski - jeden z najbogatszych Polaków, twórca takich sieci jak Biedronka, Żabka czy Eurocash. Czytaj więcej: Sklep dla milionerów z Konstancina. Przetestowałam Bio Family
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl