Clear Channel Poland nie usunie nośników reklamowych z dworców

Firma Clear Channel Poland nie usunie nośników reklamowych z dworców i zaskarży decyzję Sądu Arbitrażowego dotyczącą umowy z PKP SA - poinformowali w piątek przedstawiciele firmy reklamowej. Sąd uznał, że umowa między firmami wygasła w grudniu 2009 r.

PKP SA w połowie 1997 r. zawarł z firmą Clear Channel Poland umowę na 15 lat. Clear Channel Poland sprzedawał powierzchnię reklamową na budynkach dworców kolejowych i w ich bezpośrednim otoczeniu, w przejściach podziemnych oraz przylegających placach i parkingach. W 2009 r. zarząd PKP SA zdecydował się wypowiedzieć umowę. Clear Channel nie zastosował się jednak do tej decyzji. Sprawa trafiła do Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie.

Sąd uznał, iż umowa ta wygasła 31 grudnia 2009 r., co oznacza, że nośniki reklamowe umieszczone przez firmę na obiektach i terenach kolejowych znajdują się tam bezprawnie.

Przedstawicielka Clear Channel Poland Joanna Zdanowska powiedziała w piątek PAP, że firma nośników nie usunie. - Wyrok Sądu Arbitrażowego nie ma mocy prawnej, dlatego nie widzimy podstaw, by usuwać nośniki - powiedziała. Dodała, że spółka zaskarży tę decyzję.

- Obecnie nie istnieje wiążące orzeczenie, które podważałoby funkcjonowanie nośników reklamowych Clear Channel Poland na terenie PKP. Remonty jedynie spowodowały czasowe ograniczenie działalności reklamowej na dworcach PKP SA. Pozostałe nośniki funkcjonują i są na nich realizowane kampanie reklamowe klientów Clear Channel Poland - poinformowała Zdanowska.

Dodała, że PKP SA wystawia faktury z tytułu umowy dzierżawy, które Clear Channel Poland terminowo reguluje. - Przychody z dzierżawy powierzchni wielkoformatowych pozwalają PKP SA uzyskać wzrost przychodów i stanowią źródło finansowania innych obszarów działalności - powiedziała.

Rzecznik Grupy PKP Łukasz Kurpiewski powiedział PAP w piątek, że umowa między spółkami wskazywała Sąd Arbitrażowy jako instytucję rozstrzygającą ich spory. - Sąd Arbitrażowy już się wypowiedział i przyznał, że umowa wygasła - podkreślił.

Kurpiewski uważa, że umowa pozbawiała kolejarzy jakiegokolwiek wpływu na treść zamieszczanych reklam. Dlatego przez jakiś czas na budynku stołecznego dworca centralnego wisiała reklama zachwalająca konkurencyjne wobec oferty PKP Intercity połączenia lotnicze. Kolejarze zapowiedzieli, że będą porządkować reklamowy chaos na dworcach.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł
Wody ciągle brakuje. Oto jak znikają polskie jeziora
Wody ciągle brakuje. Oto jak znikają polskie jeziora
"Jest klęska urodzaju". Co się dzieje na rynku warzyw?
"Jest klęska urodzaju". Co się dzieje na rynku warzyw?
Robisz pranie w 40 stopniach? To mówią na ten temat hydraulicy
Robisz pranie w 40 stopniach? To mówią na ten temat hydraulicy
Małe kwoty, a kłopot może być spory. Nie przelewaj tak pieniędzy
Małe kwoty, a kłopot może być spory. Nie przelewaj tak pieniędzy
Specjalna emerytura dla roczników 1949-1969. Na czym polega?
Specjalna emerytura dla roczników 1949-1969. Na czym polega?
Drony nad autostradą. Niemcy sprawdzają ciężarówki przy granicy
Drony nad autostradą. Niemcy sprawdzają ciężarówki przy granicy
Zmowa dociska rolników? Urząd odpowiada ministrowi rolnictwa
Zmowa dociska rolników? Urząd odpowiada ministrowi rolnictwa
Nie każdy senior o tym wie. Oto co umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. Oto co umożliwia legitymacja emeryta
Mariusz Pudzianowski o pracy w niedzielę. W sieci zawrzało
Mariusz Pudzianowski o pracy w niedzielę. W sieci zawrzało
Kupiłeś nowy telewizor? Musisz go zgłosić. Po tym czasie 800 zł kary
Kupiłeś nowy telewizor? Musisz go zgłosić. Po tym czasie 800 zł kary
Znana odzieżówka padła ofiarą hakerów. Wyciekły dane Polaków
Znana odzieżówka padła ofiarą hakerów. Wyciekły dane Polaków