Bankomat wciągnął kartę? Musisz szybko zrobić te rzeczy

Wiele osób spotkało się z sytuacją, że bankomat "połknął" ich kartę. Powodów takich sytuacji może być wiele. Od awarii urządzenia, przez kilkukrotne wpisanie niewłaściwego PIN-u, aż po uszkodzenie karty. Oto co zrobić, gdy bankomat zatrzyma naszą kartę.

Co zrobić, gdy bankomat "połknął" kartę?
Co zrobić, gdy bankomat "połknął" kartę?
Źródło zdjęć: © pixabay.com | pixabay.com

22.07.2024 12:32

Jak podaje superbiz.se.pl, najbezpieczniej wypłacać gotówkę w bankomatach znajdujących się bezpośrednio przy placówkach banków.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Bankomat "połknął" kartę. Jak postępować krok po kroku?

Jak informuje serwis, nawet jeśli karta zostanie zatrzymana, dostęp do pieniędzy nie jest całkowicie utracony. Pierwszym krokiem w takiej sytuacji jest znalezienie na bankomacie naklejki z numerem telefonu do obsługi klienta i zgłoszenie problemu.

Następnie należy natychmiast zastrzec kartę i złożyć wniosek o wydanie nowej. Jeśli tego nie zrobimy, ryzyko utraty środków spada na klienta.

Dobrym rozwiązaniem jest także poinformowanie Systemu Zastrzegania Kart uruchomionego przez Związek Banków Polskich, który działa pod numerem: (+48) 828 828 828. Kiedyś zatrzymane karty były odsyłane do właściciela lub można było je odebrać w placówce banku. Obecnie, ze względów bezpieczeństwa, takie karty są zazwyczaj niszczone.

Kolejnym krokiem po zatrzymaniu karty jest sprawdzenie stanu konta, co można łatwo zrobić za pomocą bankowości elektronicznej. Jeśli zauważymy, że z konta została pobrana kwota, należy natychmiast skontaktować się z bankiem i poprosić o sprawdzenie monitoringu. Warto zaznaczyć, że czas wydania nowej karty może się różnić w zależności od banku i trwać nawet do dwóch tygodni.

Co zrobić, gdy bankomat nie wypłaci pieniędzy?

Jeśli podczas pobierania pieniędzy z bankomatu środki nie zostały wypłacone, należy to zgłosić jak najszybciej w banku - czytamy w serwisie totalmoney.pl.

By reklamacja była skuteczna, musimy podać numer bankomatu, datę i godzinę dokonania transakcji, a także treść komunikatu, który wyświetlił się na ekranie bankomatu.

Pracownicy sprawdzą zapisy pracy bankomatu i przeliczą w nim gotówkę, aby ustalić, czy jest w nim nadwyżka - czyli nasze pieniądze, które nie zostały nam wypłacone. Jeśli tak faktycznie będzie, to pieniądze po prostu wrócą na nasze konto osobiste.

Źródło artykułu:WP Finanse
karta płatniczabankomatbank
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (65)