Cyfrowy Polsat kupił za 24,6 mln zł 45 proc. udziałów w sieci mPunkt
10.11. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat kupił za 24,6 mln zł 45 proc. udziałów w spółce posiadającej trzeciego pod względem wielkości dystrybutora usług telefonii mobilnej w Polsce...
10.11.2009 | aktual.: 10.11.2009 08:30
10.11. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat kupił za 24,6 mln zł 45 proc. udziałów w spółce posiadającej trzeciego pod względem wielkości dystrybutora usług telefonii mobilnej w Polsce - mPunkt. Docelowo Cyfrowy Polsat zamierza kupić pakiet większościowy w spółce pod warunkiem wyrażenia zgody przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na dokonanie transakcji - podała spółka w komuniakcie prasowym.
Zakup ma związek z planami wprowadzenia przez Cyfrowy Polsat w 2010 roku usług zintegrowanych (telewizja, telefon, internet).
"Wierzymy, że doświadczony zespół mPunktu przyczyni się do szybkiego rozwoju całej naszej sieci, a profesjonalne centrum szkoleniowe, którym dysponuje zapewni regularne podnoszenie kwalifikacji z zakresu telekomunikacji przez wszystkich naszych przedstawicieli handlowych" - powiedział cytowany w komunikacie Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.
"Chciałbym podkreślić, że planujemy kontynuować współpracę mPunktu z Polkomtelem. Co więcej, jesteśmy gotowi bardzo silnie wspierać sprzedaż produktów i usług Polkomtela, ponieważ wprowadzane przez Cyfrowy Polsat usługi zintegrowane nie będą stanowiły bezpośredniej konkurencji dla pojedynczych usług telekomunikacyjnych sprzedawanych przez tego operatora" - dodał.
mPunkt to sieć ponad 200 sklepów działających w przeszło 150 miastach na terenie Polski, oferujących produkty i usługi związane telefonią komórkową. Sklepy mPunkt zlokalizowane są m.in. w centrach handlowych, takich jak Tesco, E.Leclerc, Carrefour czy Real, a także na głównych ulicach i ciągach handlowych miast.
W I połowie 2009 r. przychody mPunktu wyniosły 238 mln zł, EBITDA 4,8 mln zł, marża EBITDA 2 proc., a zysk netto 1,5 mln zł.
Przychody mPunktu wzrosły w 2008 roku o 19 proc. do 571 mln zł, EBITDA zwiększyła się o 46 proc., do 9,4 mln zł, zaś marża EBITDA wyniosła 1,6 proc. Zysk netto wyniósł w ubiegłym roku 1,9 mln zł.(PAP)
epo/ pr/