Cyfrowy Polsat wydał w '11 na reklamę telewizyjną 129,9 mln zł, Netia 82,3 mln zł

13.01. Warszawa (PAP) - Wśród dostawców telewizyjno-internetowych najwięcej cennikowo na reklamę w telewizji w 2011 r. przeznaczył Cyfrowy Polsat, którego wydatki przekroczyły...

13.01.2012 | aktual.: 13.01.2012 08:53

13.01. Warszawa (PAP) - Wśród dostawców telewizyjno-internetowych najwięcej cennikowo na reklamę w telewizji w 2011 r. przeznaczył Cyfrowy Polsat, którego wydatki przekroczyły 129,9 mln zł. Jego budżet reklamowy wzrósł tym samym w skali roku o 14,7 proc. - podały Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Na drugim miejscu znalazła się Netia z kwotą ok. 82,3 mln zł, czyli 4,3 proc. większą rdr.

W 2011 r. wydatki na reklamę w telewizji spadły cennikowo w przypadku Grupy ITI (promującej w telewizji przede wszystkim platformę N). W skali roku zmniejszyły się one o 6,4 proc. do 72 mln zł. Tym samym Grupa ITI zajęła pod względem budżetu reklamowego trzecią pozycję.

Najbardziej w 2011 r. zwiększyły się telewizyjne budżety reklamowe Dialogu, UPC i Canal+ Cyfrowego. Dialog wydał na reklamę w telewizji o 158,4 proc. więcej niż w 2010 roku, bo niemal 11 mln zł, UPC - o 84,5 proc. więcej, czyli ok. 39,9 mln zł, a Canal+ Cyfrowy - o 59,7 proc. więcej, co oznacza budżet na poziomie 54,9 mln zł.

W przypadku Vectry wydatki na reklamę w telewizji w 2011 były większe o 13,3 proc. i wyniosły 24,8 mln zł. (PAP)

jow/ jtt/

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)