Decyzja sądu. Kino musi zapłacić odszkodowanie za zbyt długie reklamy

Sąd w Bangalurze nakazał sieci kin PVR Inox wypłatę 55 tys. rupii odszkodowania za zbyt długie reklamy przed filmem. Decyzja ta wynika z naruszenia czasu widza, co wywołało jego niezadowolenie.

Niecodzienny wyrok zapadł w Indiach
Niecodzienny wyrok zapadł w Indiach
Źródło zdjęć: © Unsplash.com | Julien Andrieux
Kamil Rakosza-Napieraj

W Bangalurze, na południu Indii, sąd orzekł, że sieć kin PVR Inox musi wypłacić 55 tys. rupii (ok. 2,5 tys. zł) odszkodowania mężczyźnie, który skarżył się na zbyt długie reklamy przed seansem. Jak informuje portal Afaqs, sieć kin planuje złożyć apelację.

Czas to pieniądz

Sąd uzasadnił swoją decyzję, podkreślając, że "czas jest uważany za pieniądz, a czas każdego człowieka jest bardzo cenny". Zasądzono 50 tys. rupii za zmarnowany czas oraz 5 tys. za cierpienia psychiczne. Abhishek MR, który złożył pozew, argumentował, że 25-minutowy blok reklamowy uniemożliwił mu uczestnictwo w zaplanowanych spotkaniach, co spowodowało straty niematerialne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Arabowie już zmienili Zakopane. Prowadzi biznes specjalnie pod nich

Reklamy kontra widzowie

Mężczyzna zarzucił multipleksowi, że zmusza widzów do oglądania reklam, stawiając zyski z nich ponad przychody z biletów. "Od 25 do 30 minut to sporo czasu na bezczynne siedzenie i oglądanie zbędnych reklam" - stwierdził sąd.

Kino broniło się, twierdząc, że prawo wymaga publikacji informacji użyteczności publicznej, jednak większość reklam miała charakter komercyjny.

Reklamy w indyjskich kinach

W Indiach kino jest ważnym narzędziem marketingowym, a jego udział w budżetach reklamowych rośnie. Reklamy są wyświetlane nie tylko przed filmami, ale także podczas 15-minutowych przerw w trakcie seansów. Decyzja sądu może wpłynąć na przyszłe praktyki reklamowe w indyjskich kinach.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)