Dino szturmuje rynek. Sieć otworzy 300 nowych sklepów
Sieć Dino działa coraz prężniej. W 2020 roku otworzy blisko 300 kolejnych sklepów, do końca tego roku powstanie ich niemal 250.
W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sieć Dino otworzyła 137 sklepów, do końca roku będzie ich już 244. Analitycy DM mBanku, na których powołują się "Wiadomości Handlowe", wskazują, że relacja otwarć od stycznia do końca września spadła w 2019 roku do 56 proc., wobec 59 proc. w analogicznym okresie 2018 roku.
Ten niewielki spadek dynamiki, zdaniem analityków, nie wpłynie na prognozę otwarć nowych sklepów w 2019 r. Zakładają oni, że w przyszłym roku sieć powiększy się o 293 sklepy. Zwracają przy tym uwagę, że pomimo zwiększania ilości placówek sieci w województwach o niskim zagęszczeniu sieci, Dino poprawia rentowność.
"Wzrost efektywności sprzedaży oraz działania mające na celu zwiększenie produktywności pracowników pozwalają Dino na obniżanie narzutu kosztów wynagrodzeń na sprzedaż (odpowiednio –0,2 proc./-0,4 proc. r/r w 2Q/3Q 2019). Naszym zdaniem zakładany istotny wzrost płacy minimalnej wpłynie na wzrost kosztów wynagrodzeń w spółce, ale również przyśpieszenie sprzedaży porównywalnej (wzrost dochodu rozporządzalnego), co powinno pozwalać na zmniejszenie negatywnego wpływu inflacji kosztów na rentowność Dino" – napisano w raporcie DM mBanku.
Czytaj także: Dino Polska kolejny kwartał z dobrym wynikiem
Eksperci podkreślają także umiarkowany wpływ cen mięsa wieprzowego na rentowność sprzedaży sieci. "Presja na marżę brutto na sprzedaży z tytułu dwucyfrowego wzrostu cen mięsa wieprzowego r/r od kwietnia 2019 roku, była kompensowana przez poprawę warunków zakupowych przez sieć. Naszym zdaniem spadek rentowności sprzedaży w 3Q’19 wynika z efektu bazy. W 2020 roku dalsza poprawa warunków zakupowych powinna wspierać osiąganą MBNS" - zaznaczono w w raporcie.
Obejrzyj: 12 zł za pół litra. To będzie skutek wyższej akcyzy
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl