Dino nie zwalnia tempa. Kolejny sklep otwarty na Mazowszu

Sieć handlowa Dino w ubiegłym tygodniu otworzyła kolejny już sklep na Mazowszu. Tym razem padło na niespełna 10-tysięczny Klembów.

Dino nie zwalnia tempa. Kolejny sklep otwarty na Mazowszu
Źródło zdjęć: © PAP/EPA | Grzegorz Michałowski
Jakub Ceglarz

13.11.2019 10:39

Sieć należąca do Tomasza Biernackiego od lat rozwija się w szybkim tempie i godni krajowych liderów - Biedronkę i Lidla.

Jak informuje portal dlahandlu.pl, sieć Dino otworzyła swój kolejny sklep w województwie mazowieckim. Tym razem zakupy będą w nim mogli robić mieszkańcy gminy Klembów i okolic. To w sumie około 9,7 tys. osób.

Dino Polska od dłuższego czasu prezentuje dobre wyniki finansowe i perspektywy rozwoju. Informowaliśmy o tym w naszych serwisach kilka dni temu, gdy spółka opublikowała wyniki za trzeci kwartał 2019 roku.

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

Zysk netto grupy wyniósł 109,4 mln złotych. To o ponad 20 mln więcej, niż rok wcześniej w tym samym okresie.

Imponujący jest również wzrost zysku brutto ze sprzedaży, który rok do roku urósł o 30,3 proc. do poziomu 490,9 mln złotych. Przychody grupy natomiast wyniosły 2.023,3 mln złotych – rynek oczekiwał 2.036 mln złotych. Wynik ten oznacza wzrost o 31 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.

Jest jednak wskaźnik, który świeci się na czerwono. To wypracowane środki pieniężne netto z działalności operacyjnej. W trzecim kwartale 2019 roku wyniosły 62,1 mln złotych, rok wcześniej – 146,3 mln złotych.

"Zmniejszenie środków pieniężnych netto z działalności operacyjnej wynikało z mniejszego poziomu kapitału obrotowego, co z kolei miało związek m.in. z uruchomieniem nowego centrum dystrybucyjnego w Rzeszotarach na początku 2019 roku" - napisano w raporcie.

Duży nacisk na inwestycje również został uwzględniony w raporcie. Nakłady poniesione przez Dino Polska z tego tytułu wyniosły 629 mln złotych (o 33 proc. wyższe rok do roku). Grupa skupiła się na rozwoju sieci marketów i rozbudowę zaplecza logistycznego. Na cały 2019 rok firma zaplanowała na rozwój 850 mln złotych.

Związane jest to m.in. z planami otwarć nowych punktów. Tylko w trzecim kwartale w Polsce pojawiło się 57 nowych sklepów Dino (24 proc. więcej niż rok temu). Natomiast od początku roku sieć otworzyła łącznie 138 sklepów (120 w analogicznym okresie rok wcześniej). 30 września 2019 roku sieć Dino liczyła łącznie 1113 marketów (o 218 więcej rok do roku).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Finanse
dino polskahandelsieć dino
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)