Dino nie zwalnia tempa. Kolejny sklep otwarty na Mazowszu
Sieć handlowa Dino w ubiegłym tygodniu otworzyła kolejny już sklep na Mazowszu. Tym razem padło na niespełna 10-tysięczny Klembów.
Sieć należąca do Tomasza Biernackiego od lat rozwija się w szybkim tempie i godni krajowych liderów - Biedronkę i Lidla.
Jak informuje portal dlahandlu.pl, sieć Dino otworzyła swój kolejny sklep w województwie mazowieckim. Tym razem zakupy będą w nim mogli robić mieszkańcy gminy Klembów i okolic. To w sumie około 9,7 tys. osób.
Dino Polska od dłuższego czasu prezentuje dobre wyniki finansowe i perspektywy rozwoju. Informowaliśmy o tym w naszych serwisach kilka dni temu, gdy spółka opublikowała wyniki za trzeci kwartał 2019 roku.
Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej
Zysk netto grupy wyniósł 109,4 mln złotych. To o ponad 20 mln więcej, niż rok wcześniej w tym samym okresie.
Imponujący jest również wzrost zysku brutto ze sprzedaży, który rok do roku urósł o 30,3 proc. do poziomu 490,9 mln złotych. Przychody grupy natomiast wyniosły 2.023,3 mln złotych – rynek oczekiwał 2.036 mln złotych. Wynik ten oznacza wzrost o 31 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Jest jednak wskaźnik, który świeci się na czerwono. To wypracowane środki pieniężne netto z działalności operacyjnej. W trzecim kwartale 2019 roku wyniosły 62,1 mln złotych, rok wcześniej – 146,3 mln złotych.
"Zmniejszenie środków pieniężnych netto z działalności operacyjnej wynikało z mniejszego poziomu kapitału obrotowego, co z kolei miało związek m.in. z uruchomieniem nowego centrum dystrybucyjnego w Rzeszotarach na początku 2019 roku" - napisano w raporcie.
Duży nacisk na inwestycje również został uwzględniony w raporcie. Nakłady poniesione przez Dino Polska z tego tytułu wyniosły 629 mln złotych (o 33 proc. wyższe rok do roku). Grupa skupiła się na rozwoju sieci marketów i rozbudowę zaplecza logistycznego. Na cały 2019 rok firma zaplanowała na rozwój 850 mln złotych.
Związane jest to m.in. z planami otwarć nowych punktów. Tylko w trzecim kwartale w Polsce pojawiło się 57 nowych sklepów Dino (24 proc. więcej niż rok temu). Natomiast od początku roku sieć otworzyła łącznie 138 sklepów (120 w analogicznym okresie rok wcześniej). 30 września 2019 roku sieć Dino liczyła łącznie 1113 marketów (o 218 więcej rok do roku).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl