Trwa ładowanie...
handel
30-07-2016 12:55

Dlaczego Polacy zmieniają supermarkety?

Atrakcyjna oferta innego sklepu, podwyżka cen oraz brak zadowalającej oferty promocyjnej to główne powodu zmiany sklepu, w którym robimy zakupy. Takie wyniki zostały przedstawione w raporcie pt. „Sieci handlowe oczami Polaków”, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication.(20 proc.). Co ciekawe tylko 1 na 5 badanych rezygnuje ze względu na złe zaopatrzenie sklepu.

Dlaczego Polacy zmieniają supermarkety?Fot: Kaspars Grinvalds/Fotolia
d26jloq
d26jloq

Atrakcyjna oferta innego sklepu, podwyżka cen oraz brak zadowalającej oferty promocyjnej - to główne powodu zmiany sklepu, w którym robimy zakupy. Takie wyniki zostały przedstawione w raporcie pt. „Sieci handlowe oczami Polaków”, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication.(20 proc.). Co ciekawe tylko 1 na 5 badanych rezygnuje ze względu na złe zaopatrzenie sklepu.

Kobiety częściej porównują oferty

Ponad połowa badanych kobiet (54 proc.) zdecydowała się na zmianę sklepu, w którym zazwyczaj robi zakupy, ze względu na atrakcyjną ofertę konkurencji. Dla mężczyzn ten aspekt miał mniejsze znaczenie, ponieważ jedynie 45 proc. ankietowanych skusiła oferta innego sklepu.

Zmieniamy sklep, gdy rosną ceny

Drugim w kolejności powodem zmiany jest podwyżka cen produktów - dla 32 proc. jest to wystarczający powód, aby wybrać inne miejsce, w którym dokonujemy zakupów. 29 proc. Polaków zadeklarowało brak atrakcyjnej oferty promocyjnej jako motywację do poszukania bardziej interesującej opcji. Co warto podkreślić, aspekt promocji ma większe znaczenie dla kobiet (33 proc.) niż dla mężczyzn (24 proc.).

Wygląd sklepu nie ma znaczenia

Nieatrakcyjny wygląd marketu tylko dla ok. 11 proc. Polaków stanowi wystarczające uzasadnienie do rezygnacji z zakupów w dotychczasowej lokalizacji. Znacznie ważniejsza od aranżacji sklepu jest jego obsługa. Blisko 20 proc. badanych zmienia sklep ze względu na nieprofesjonalną obsługę.

d26jloq

- Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania, aby przywiązać do siebie klientów, komunikacja w handlu detalicznym musi skupiać się przede wszystkim na atrakcyjnej ofercie produktów, profesjonalnej obsłudze klienta i korzyściach wynikających z faktu bycia stałym klientem. Są to wskaźniki, które wraz z dogodną lokalizacją wpływają na zainteresowanie konsumenta daną siecią sklepów i jednocześnie na jego ogólny wizerunek – mówi Agnieszka Kozak z Procontent Communication.

Wraz z wiekiem spada zaufanie do marketów

Menedżerowie sklepów wielobranżowych powinni poważnie zastanowić się nad kwestią budowania swoich relacji z konsumentami. Dlaczego? Jak pokazuje raport, 40 proc. badanych stwierdziło, że trudno im ocenić, czy supermarkety są uczciwe czy nieuczciwe wobec swoich klientów. Tylko 1/3 wszystkich uczestników badania uważa, że supermarkety zachowują się fair względem konsumentów (33 proc.). Zaufanie maleje wraz z wiekiem - blisko połowa ankietowanych (43 proc.) w wieku 15-24 lata stwierdza, iż supermarkety są rzetelne wobec swoich klientów, natomiast jedynie 27 proc. osób w wieku 45-55 podziela tę opinię. - Millenialsi to pierwsze pokolenie, które wychowało się w świecie komputerów i internetu oraz nielimitowanego dostępu do sklepów w których stale przybywa, w przeciwieństwie do starszego pokolenia, które dorastało w innej erze handlowej. Jak pokazują wyniki naszego badania, osoby młodsze zdecydowanie bardziej ufają supermarketom i częściej uważają je za uczciwe i rzetelne niż osoby starsze. Obserwujemy, iż z
wiekiem zaufanie do supermarketów maleje - podsumowuje Agnieszka Kozak. Raport pt. „Sieci handlowe oczami Polaków” został przygotowany przez zespół Procontent Communication na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez ARC - Rynek i Opinie.

d26jloq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d26jloq

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj