Trwa ładowanie...

Dostał paczkę z rozbitą butelką perfum w środku. Reklamacja to droga przez mękę

Pan Michał zamówił w sklepie internetowym kilka butelek perfum i otrzymał mokrą, zalaną paczkę z rozbitą butelką w środku. Jak się okazało, odzyskanie pieniędzy nie jest takie proste, jakby się mogło wydawać.

Dostał paczkę z rozbitą butelką perfum w środku. Reklamacja to droga przez mękęŹródło: WP.PL
d334ufj
d334ufj

Pan Michał zamówił w sklepie internetowym kilka butelek perfum z dostawą do paczkomatu. Niestety paczka najprawdopodobniej podczas transportu ulega uszkodzeniu. Dotarła do odbiorcy zamoczona, z pękniętą butelką w środku, a intensywny zapach dawał się we znaki.

WP.PL
Źródło: WP.PL
WP.PL
Źródło: WP.PL

Mężczyzna od razu skontaktował się ze sklepem internetowym, aby zgłosić szkodę. Poproszono go o wysłanie zdjęć paczki, pudełka i rozbitych perfum, a potem odesłano go do firmy kurierskiej.

d334ufj

- W przypadku gdy dostarczony produkt jest uszkodzony, konieczne będzie spisanie protokołu szkody. Jest on niezbędny do złożenia przez nas reklamacji na przewoźnika. W tym celu musiałby Pan podjechać do najbliższego oddziału InPost. Jeżeli będzie już Pan posiadał ten protokół, proszę nam przesłać jego zdjęcie. Następnie ktoś z działu zwrotów i reklamacji skontaktuje się z Panem - czytam w mailu do pana Michała od firmy Notino.

WP.PL
Źródło: WP.PL

Oglądaj także: To urządzenie zrobi frytki bez tłuszczu. "Suche"

Problem w tym, że najbliższy oddział InPost, do którego nasz bohater powinien się udać, znajduje się godzinę drogi od jego miejsca zamieszkania. Klient mówi wprost: szkoda mi czasu.

d334ufj

Skontaktowałam się z firmą InPost, aby zweryfikować te informacje. Okazuje się, że w takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem jest zainicjowanie reklamacji od razu przy odbiorze z paczkomatu. - Jeżeli zauważymy, że z paczką stało się coś niepokojącego, wtedy bez zabierania jej do domu trzeba ją nadać ponownie, a potem uzupełnić formularz reklamacyjny, który zostanie dostarczony na maila - komentuje Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPost. Taka forma zareklamowania przesyłki nie wymaga od klienta udania się do oddziału.

Pytam, co tak naprawdę powinien zrobić pan Michał, aby zareklamować przesyłkę. - Powinien po prostu uzupełnić formularz dostępny na naszej stronie internetowej. Odbiorca nie ma w tym przypadku obowiązku odsyłania zniszczonej paczki i udawania się do naszego oddziału. Chyba że nadawca (w tym przypadku sklep internetowy) i odbiorca umówią się między sobą inaczej - komentuje rzecznik InPost.

d334ufj

W mojej głowie pojawił się mętlik, dlatego zapytałam wprost, dlaczego sklep internetowy kazał panu Michałowi udać się do oddziału firmy kurierskiej. - Nie wiem dlaczego i ciężko mi na to pytanie odpowiedzieć - dodaje Wojciech Kądziołka.

Postanowiłam zadzwonić jeszcze do sklepu, z którego nasz bohater zamawiał perfumy, bo cały czas otrzymywałam sprzeczne informacje.

d334ufj

- My potrzebujemy od tego pana fizycznie protokołu szkody spisanego z firmą InPost, z tego, co wiemy, to zawsze życzyli sobie, aby klient osobiście udawał się do ich oddziału, ale jeżeli powiedzieli pani inaczej, to nie będę z tym polemizować - słyszę od konsultantki, kiedy dzwonię na infolinię sklepu. Pani zaznacza, że potrzebuje po prostu formularza, a to, w jaki sposób klient uzyska go od firmy kurierskiej, jest już poza nią.

WP.PL
Źródło: WP.PL

Jak się okazuje, proces zareklamowania zniszczonej paczki nie jest łatwy. Samo dowiedzenie się, w jaki sposób, gdzie i do kogo należy się z tym zwrócić, zajmuje sporo czasu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d334ufj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d334ufj

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj