Dostała od Biedronki 100 tys. zł nagrody za ilustracje do książki dla dzieci

Grafiki Marii Giemzy zilustrują nagrodzony w pierwszym etapie konkursu tekst o strachu na wróble i jeszcze w tym roku zostaną wydane w formie książki, która trafi do sklepów Biedronka w nakładzie 45 tys. egzemplarzy.

Dostała od Biedronki 100 tys. zł nagrody za ilustracje do książki dla dzieci
Źródło zdjęć: © Jeronimo Martins Polska
Jacek Bereźnicki

24.08.2017 21:35

Grafika komputerowa to jej pasja, ale przygodę z ilustracją zaczęła zaledwie rok temu - czytamy w komunikacie Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci dyskontów Biedronka.

Zdaniem jury konkursu "Piórko 2017. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci" prace Marii Giemzy z szacunkiem traktują młodego odbiorcę, jego inteligencję i wyczucie smaku.

Laureatka otrzymała od sieci nagrodę pieniężną w wysokości 100 tys. zł.

Maria Giemza skończyła studia architektoniczne, po których postanowiła skupić się na swojej pasji, czyli grafice komputerowej. O konkursie Piórko dowiedziała się od brata, który informacje na jego temat znalazł w internecie.

W konkursie wzięła udział bez wahania, bo jak przekonuje, "opowieść o strachu zwyczajnie ją ujęła". - Przeczytałam ją bardzo szybko i z ogromnym zaciekawieniem. Uważam, że jest urocza i magicznie wciągająca - ocenia Maria Giemza.

- Tworząc ilustracje na konkurs, starałam się pamiętać o moim dzieciństwie, i o tym, w jaki sposób wtedy postrzegałam świat - opowiada laureatka konkursu "Piórko 2017".

W skład kapituły konkursu weszli przedstawiciele świata sztuki, którzy od lat zajmują się ilustracją dla dzieci. W jury zasiedli również przedstawiciel sieci Biedronka oraz laureatka ubiegłorocznej edycji konkursu w kategorii „Ilustracje” - Monika Biała.

Jednym z członków jury był Bohdan Butenko - wybitny ilustrator książek, laureat wielu nagród polskich i zagranicznych, a także między innymi autor scenografii dla Kabaretu Starszych Panów.

Zwycięska książka autorstwa Grzegorza Majchrowskiego wraz z ilustracjami w wykonaniu Marii Giemzy zostanie opublikowana w nakładzie 45 tys. egzemplarzy. Pod koniec listopada trafi do sklepów sieci Biedronka.

"Konkurs Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci" promuje czytelnictwo wśród najmłodszych, a także debiutujących autorów i ilustratorów. Honorowy patronat nad inicjatywą od samego początku sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (54)