DPD Polska planuje wzrost obrotów i wolumenów w tym roku
Warszawa, 17.06.2015 (ISBnews) - DPD Polska przesłała w pierwszych pięciu miesiącach 2015 roku o blisko 90% więcej paczek w stosunku do analogicznego okresu w ub. roku. W całym roku spółka, która osiągnęła 29% udziałów w rynku kurierskim, planuje dalszy wzrost obrotów i wolumenów, podało DPD Polska.
17.06.2015 | aktual.: 17.06.2015 13:23
Według wyliczeń Instytutu Pocztowego z kwietnia 2015 roku, DPD Polska po połączeniu z Siódemką ma 29% udziału w rynku KEP pod względem wolumenu przesyłek i 27%, jeżeli chodzi o wielkość przychodów.
"Pozycja lidera polskiego rynku kurierskiego to wyróżnienie, ale również ogromne wyzwanie. Z jednej strony, potwierdza to słuszność decyzji o przejęciu Siódemki, z drugiej zaś zobowiązuje nas do wprowadzania ciągłych usprawnień na rzecz rozwoju rynku oraz obserwacji potrzeb nabywców. Dzięki efektowi skali jesteśmy w stanie zaoferować klientom indywidualnym i biznesowym usługi na najwyższym poziomie, rozwijając i udoskonalając dodatkowe produkty, które stanowią istotną wartość dodaną" - powiedział prezes DPD Polska Rafał Nawłoka, cytowany w komunikacie.
30 kwietnia br. nastąpiło połączenie prawne spółek Siódemka S.A. oraz DPD Polska poprzez włączenie całego majątku i zasobów Siódemki w struktury DPD. Połączona firma działa pod wspólnym szyldem DPD Polska.
DPD Polska zmierza do zakończenia procesu integracji operacyjnej obiektów infrastrukturalnych DPD Polska. Następnym etapem będzie stabilizacja połączonego systemu.
"Integracja operacyjna lokalnych oddziałów jest dla nas niebagatelnym wyzwaniem organizacyjnym. Co więcej, jak pokazała praktyka, działania te są niezwykle wrażliwe. Cieszymy się, że mimo przejściowych trudności w kilku lokalizacjach udało nam się sprawnie zrealizować poszczególne etapy połączenia w zasadzie przy zachowaniu stałego, wysokiego poziomu usług. Jednocześnie odbywa się łączenie punktów nadań i odbiorów Siódemki z siecią DPD Strefa Paczki. Integracji operacyjnej towarzyszy tworzenie nowej oferty dla wszystkich grup klientów" - powiedział Nawłoka.
Równolegle toczy się proces rebrandingu, związany z wprowadzeniem nowego logo przez międzynarodową sieć kurierską DPDgroup, której polska spółka jest częścią.
Wcześniej już spółka informowała, że w tym roku planuje przeznaczyć na inwestycje ponad 60 mln zł, głównie na infrastrukturę. Celem jest wzrost liczby punktów odbioru i nadań przesyłek do ponad 2 tys. na koniec tego roku wobec niespełna 1 tys. obecnie.
W 2014 r. przychody DPD wyniosły 888 mln zł. Siódemka konsolidowana jest od października 2014 r.
DPD Polska należy do holdingu GeoPost, który dostarcza 3 mln paczek dziennie i ma 11% udziału na rynku europejskim. DPD Polska w ub. roku dostarczyło 88 mln paczek, dysponując ok. 6 tys. kurierów i 470 samochodami ciężarowymi. Spółka posiada 2 centralne sortownie, 4 centra sortujące i ok. 150 tys. m2 powierzchni magazynowej.
(ISBnews)