Ogłosili koniec marki w Polsce. Duża sieć handlowa wydała komunikat
Z końcem września koncern SPAR Group ogłosił decyzję sprzedaży swojego biznesu w Polsce. Chodzi o 212 sklepów. Marka będzie jednak dalej rozwijana, a szyld zostanie - wyjaśnia sieć
05.10.2023 | aktual.: 05.10.2023 12:37
The SPAR Group, jeden z największych południowoafrykańskich sprzedawców detalicznych, pod koniec września ogłosił decyzję o podjęciu strategicznych działań w kierunku sprzedaży biznesu w Polsce.
Koncern wówczas zapewniał, że "w celu zapewnienia dalszej obecności marki SPAR w Polsce, bezpieczeństwa kontrahentów, partnerów detalicznych oraz zespołu w Polsce, jak również utrzymania obecnego polskiego biznesu SPAR, grupa będzie nadal zapewniać wsparcie dla SPAR Polska do czasu sfinalizowania procesu znalezienia odpowiedniego i wiarygodnego inwestora".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Szyld zostanie
W sieci pojawiały się jednak informacje, że SPAR zniknie z Polski całkowicie, ze względu na tę decyzję. Do tych doniesień odniosła się sieć w najnowszym komunikacie. "Informujemy, że wbrew doniesieniom prasowym decyzja nie oznacza końca marki SPAR w Polsce. Zamiarem Grupy SPAR jest utrzymanie, dalszy rozwój i wspieranie biznesu do czasu znalezienia wiarygodnego inwestora, który będzie mógł dalej rozwijać markę SPAR" - czytamy w komunikacie.
The SPAR Group dodaje, że sklepy nadal będą działały pod szyldem "SPAR" oraz "będą obsługiwane z dwóch istniejących Centrów Dystrybucyjnych zlokalizowanych w Koninku i Czeladzi, a nasz strategiczny sojusz z AVIA będzie nadal się rozwijał i będzie wspierany - informuje koncern.
Zobacz także
The SPAR Group jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu w RPA. W latach 60. firma stała się wyłącznym franczyzodawcą SPAR w Republice Południowej Afryki.
Obecnie firma działa również w 5 innych krajach afrykańskich, Irlandii, południowo-zachodniej Anglii, Szwajcarii i na Sri Lance. W 2019 r. Spar Group przejęła sieć sklepów Piotr i Paweł.