Dzieci zmuszały rodziców, rodzice zmusili Lidla. Postacie z kreskówek znikają z niezdrowych produktów
Lidl zapowiedział usunięcie postaci z kreskówek z produktów zbożowych swoich marek, by pomóc w walce z narastającym kryzysem związanym z otyłością w Wielkiej Brytanii. Okazuje się, że trzy czwarte rodziców było namawianych przez swoje dzieci do kupna produktów z postaciami z filmów animowanych.
Dyskont, który ma prawie 800 sklepów w Wielkiej Brytanii, zobowiązał się do wiosny usunąć postacie z kreskówek z ośmiu rodzajów płatków śniadaniowych.
Firma poinformowała, że została poproszona o podjęcie działań po tym, jak prawie trzy czwarte rodziców stwierdziło, że ich dzieci wywierały na nich presję, aby kupowały określone produkty w supermarkecie. Poza tym połowa badanych na Wyspach uważa, że postacie z kreskówek na opakowaniu zachęcały dzieci do zakupu.
Obejrzyj: Innowacyjne rozwiązania w sektorze produkcji lotniczej w Województwie Podkarpackim
W 2014 r. Lidl jako pierwszy supermarket w Wielkiej Brytanii usunął słodycze i czekoladki z okolic kas w całym kraju.
Zobacz też: Lidl włączy się w finał WOŚP
Wiele płatków Lidla ma niezdrowo brzmiące nazwy, które nie zostaną zmienione - takie jak Choco Rice, Cereal Cookie, Choco Shells i Frosted Flakes - ale firma twierdzi, że w ciągu ostatnich czterech lat obniżyła zawartość cukru o 20 proc.
- Chcemy pomagać rodzicom w Wielkiej Brytanii w dokonywaniu zdrowych i świadomych wyborów dotyczących żywności, którą kupują dla swoich dzieci. Mamy nadzieję, że usunięcie postaci z kreskówek z opakowań płatków zmniejszy presję na niektórych rodziców – powiedziała Georgina Hall, dyrektor ds. społecznej odpowiedzialności firmy Lidl.
Zeszłego lata w badaniu zrealizowanym przez koalicję grup zdrowotnych wykazano, że połowa produktów spożywczych i napojów z popularnymi postaciami z kreskówek, takimi jak Świnka Peppa i Psi Patrol na opakowaniach, zawierała dużo tłuszczu, tłuszczów nasyconych, cukru i soli. Na Wyspach niezdrowe produkty z takimi postaciami nie mogą pojawiać się w reklamach – jedynie na półkach sklepowych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl