Trwa ładowanie...

Dzieci zmuszały rodziców, rodzice zmusili Lidla. Postacie z kreskówek znikają z niezdrowych produktów

Lidl zapowiedział usunięcie postaci z kreskówek z produktów zbożowych swoich marek, by pomóc w walce z narastającym kryzysem związanym z otyłością w Wielkiej Brytanii. Okazuje się, że trzy czwarte rodziców było namawianych przez swoje dzieci do kupna produktów z postaciami z filmów animowanych.

Dzieci zmuszały rodziców, rodzice zmusili Lidla. Postacie z kreskówek znikają z niezdrowych produktówŹródło: Pixabay.com
d3h4gyc
d3h4gyc

Dyskont, który ma prawie 800 sklepów w Wielkiej Brytanii, zobowiązał się do wiosny usunąć postacie z kreskówek z ośmiu rodzajów płatków śniadaniowych.

Firma poinformowała, że została poproszona o podjęcie działań po tym, jak prawie trzy czwarte rodziców stwierdziło, że ich dzieci wywierały na nich presję, aby kupowały określone produkty w supermarkecie. Poza tym połowa badanych na Wyspach uważa, że postacie z kreskówek na opakowaniu zachęcały dzieci do zakupu.

Obejrzyj: Innowacyjne rozwiązania w sektorze produkcji lotniczej w Województwie Podkarpackim

W 2014 r. Lidl jako pierwszy supermarket w Wielkiej Brytanii usunął słodycze i czekoladki z okolic kas w całym kraju.

d3h4gyc

Wiele płatków Lidla ma niezdrowo brzmiące nazwy, które nie zostaną zmienione - takie jak Choco Rice, Cereal Cookie, Choco Shells i Frosted Flakes - ale firma twierdzi, że w ciągu ostatnich czterech lat obniżyła zawartość cukru o 20 proc.

- Chcemy pomagać rodzicom w Wielkiej Brytanii w dokonywaniu zdrowych i świadomych wyborów dotyczących żywności, którą kupują dla swoich dzieci. Mamy nadzieję, że usunięcie postaci z kreskówek z opakowań płatków zmniejszy presję na niektórych rodziców – powiedziała Georgina Hall, dyrektor ds. społecznej odpowiedzialności firmy Lidl.

d3h4gyc

Zeszłego lata w badaniu zrealizowanym przez koalicję grup zdrowotnych wykazano, że połowa produktów spożywczych i napojów z popularnymi postaciami z kreskówek, takimi jak Świnka Peppa i Psi Patrol na opakowaniach, zawierała dużo tłuszczu, tłuszczów nasyconych, cukru i soli. Na Wyspach niezdrowe produkty z takimi postaciami nie mogą pojawiać się w reklamach – jedynie na półkach sklepowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d3h4gyc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3h4gyc

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj