WAŻNE
TERAZ

Barcelona rozbiła Olympiakos w Lidze Mistrzów

Dzieci zmuszały rodziców, rodzice zmusili Lidla. Postacie z kreskówek znikają z niezdrowych produktów

Lidl zapowiedział usunięcie postaci z kreskówek z produktów zbożowych swoich marek, by pomóc w walce z narastającym kryzysem związanym z otyłością w Wielkiej Brytanii. Okazuje się, że trzy czwarte rodziców było namawianych przez swoje dzieci do kupna produktów z postaciami z filmów animowanych.

Postaci z kreskówek znikną z płatków Lidla
Źródło zdjęć: © Pixabay.com
Konrad Bagiński

Dyskont, który ma prawie 800 sklepów w Wielkiej Brytanii, zobowiązał się do wiosny usunąć postacie z kreskówek z ośmiu rodzajów płatków śniadaniowych.

Firma poinformowała, że została poproszona o podjęcie działań po tym, jak prawie trzy czwarte rodziców stwierdziło, że ich dzieci wywierały na nich presję, aby kupowały określone produkty w supermarkecie. Poza tym połowa badanych na Wyspach uważa, że postacie z kreskówek na opakowaniu zachęcały dzieci do zakupu.

Obejrzyj: Innowacyjne rozwiązania w sektorze produkcji lotniczej w Województwie Podkarpackim

W 2014 r. Lidl jako pierwszy supermarket w Wielkiej Brytanii usunął słodycze i czekoladki z okolic kas w całym kraju.

Wiele płatków Lidla ma niezdrowo brzmiące nazwy, które nie zostaną zmienione - takie jak Choco Rice, Cereal Cookie, Choco Shells i Frosted Flakes - ale firma twierdzi, że w ciągu ostatnich czterech lat obniżyła zawartość cukru o 20 proc.

- Chcemy pomagać rodzicom w Wielkiej Brytanii w dokonywaniu zdrowych i świadomych wyborów dotyczących żywności, którą kupują dla swoich dzieci. Mamy nadzieję, że usunięcie postaci z kreskówek z opakowań płatków zmniejszy presję na niektórych rodziców – powiedziała Georgina Hall, dyrektor ds. społecznej odpowiedzialności firmy Lidl.

Zeszłego lata w badaniu zrealizowanym przez koalicję grup zdrowotnych wykazano, że połowa produktów spożywczych i napojów z popularnymi postaciami z kreskówek, takimi jak Świnka Peppa i Psi Patrol na opakowaniach, zawierała dużo tłuszczu, tłuszczów nasyconych, cukru i soli. Na Wyspach niezdrowe produkty z takimi postaciami nie mogą pojawiać się w reklamach – jedynie na półkach sklepowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok