Trwa ładowanie...
d2qhhp1
21-09-2016 11:07

E-zakupy przez telefon deklaruje 41% e-konsumentów, 4 pkt proc. więcej r/r

Warszawa, 21.09.2016 (ISBnews) - Zakupy przez telefon deklaruje 41% e-konsumentów, tj. o 4 punkty procentowe więcej niż rok temu. Aż 37% wykorzystuje do tego celu smartfon, wynika z raportu E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska.

d2qhhp1
d2qhhp1

Ponad połowa (58%) kupujących za pośrednictwem urządzeń mobilnych skarży się na niewygodne formularze, a 52% - na niedostosowanie stron do zakupów w wersji mobilnej.W 2015 roku na problemy te wskazało odpowiednio: 61% i 56% ankietowanych.

"Internauci częściej wskazują również na problemy z płatnościami za e-zakupy przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych, napotkało je 40% respondentów w 2016 roku, w porównaniu do 26% w roku 2015" - czytamy w raporcie.

Z raportu wynika, że 61% badanych przyznaje, że rozpoczynało zakupy na smartfonie i finalizowało je na innych urządzeniach - komputerze lub tablecie.

"Wiele wskazuje na to, że te wartości będą wzrastać. Zarówno liczba osób kupujących przez urządzenia mobilne, jak i liczba osób rozpoczynających zakupy na smartfonach. Trudno dziś jednak jednoznacznie stwierdzić, kiedy zakupy mobilne staną się popularniejsze od zakupów dokonywanych przez laptopy. Niewykluczone jednak, że stanie się to szybciej, niż przypuszczamy. W ubiegłym roku w czasie Cyber Monday w USA aż 49% odwiedzin w sklepach internetowych oraz 28% transakcji dokonano za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Ponieważ udział ruchu z urządzeń mobilnych rośnie, możemy się spodziewać, że Polacy coraz chętniej będą kupowali przez smartfony i tablety" - powiedział ekspert od e-commerce z Gemiusa Marek Molicki, cytowany w komunikacie.

Z raportu wynika także, że 24% konsumentów do e-zakupów wykorzystuje tablet, 3% czytnik e-booków, 57% komputer stacjonarny i 81% laptop.

(ISBnews)

d2qhhp1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2qhhp1

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj