Trwa ładowanie...

E-zakupy za granicą mało popularne wśród Polaków

Tylko 34 proc. e-konsumentów w Polsce kupuje za granicą. To ponad dwa razy mniej niż we Włoszech czy w Niemczech - wynika z raportu ,,Global Connected Commerce" firmy Nielsen.

E-zakupy za granicą mało popularne wśród PolakówŹródło: Fotolia, fot: ldprod
d1ia0wb
d1ia0wb

Tylko 34 proc. e-konsumentów w Polsce kupuje za granicą. To ponad dwa razy mniej niż we Włoszech czy w Niemczech - wynika z raportu "Global Connected Commerce" firmy Nielsen.

Raport opiera się na badaniach przeprowadzonych w sumie w 26 krajach z całego świata i obejmujących ostatnie sześć miesięcy 2015 roku.

Wynika z niego, że średnio aż 57 proc. e-konsumentów z tych krajów robi zakupy za granicą. Natomiast w Polsce online za granicą kupuje najmniej internautów spośród uwzględnionych w badaniu krajów europejskich.

"Polacy szukają w zagranicznych sklepach takich produktów, których nie znajdują w polskich. Niższe ceny wcale nie są najważniejsze. Z drugiej strony, od zakupów on-line za granicą często odstraszają ich wysokie koszty dostawy - komentują autorzy raportu.

d1ia0wb

Jak piszą, każdy rynek ma jednak inną specyfikę. Na pierwszy rzut oka zaskakujące może być to, że zagraniczne zakupy robi podobnie niski, jak w Polsce, procent internautów japońskich (32 proc.). Japonia pod względem wielkości e-rynku zajmuje przecież czwarte miejsce na świecie.

- To bardzo rozwinięty rynek. Aż 80 proc. Japończyków kupuje on-line, z czego blisko połowa przy użyciu urządzeń mobilnych. Jednak Japończycy oczekują nie tylko wysokiej jakości produktów, lecz ogromne znaczenie ma dla nich również zaufanie, zarówno do producenta, jak i sprzedawcy. Dlatego rzadko korzystają z e-sklepów poza Japonią - tłumaczą.

d1ia0wb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ia0wb

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj