eCard skoncentruje się na działalności związanej z funkcją agenta rozliczeniowego (opis)
27.05. Warszawa (PAP) - Spółka eCard chce skoncentrować się na działalności związanej z funkcją agenta rozliczeniowego, wzmocnić pozycję rynkową w segmencie e-commerce i zająć...
27.05. Warszawa (PAP) - Spółka eCard chce skoncentrować się na działalności związanej z funkcją agenta rozliczeniowego, wzmocnić pozycję rynkową w segmencie e-commerce i zająć stabilną pozycję w obsłudze pozostałych transakcji bezgotówkowych. Planowane jest zwiększenie dynamiki wzrostu i uzyskanie dodatniego wyniku netto w latach 2010-2013. eCard zamierza sprzedać Towarzystwu Finansowemu Skok zorganizowaną część przedsiębiorstwa, związaną z prowadzeniem działalności bankomatowej - podała firma w komunikacie.
Wśród założeń strategii na lata 2010-2013 jest też wdrożenie programów stałej optymalizacji kosztów i procesów biznesowych, a także zwiększenie produktywności poprzez wzrost udziału w rynku e-commerce oraz wdrażanie nowych produktów w segmencie transakcji bezgotówkowych poprzez kompleksową ofertę dla akceptantów takich płatności.
Spółka zamierza też optymalizować strukturę kapitałową i zwiększać wiarygodność finansową poprzez zwiększenie udziału kapitału własnego w finansowaniu aktywów.
"eCard ma silną i ugruntowaną pozycję na rynku e-płatności i ma ogromny potencjał, by wzmocnić swoją przewagę konkurencyjną. (...) Nasza pozycja na rynku e-commerce jest bardzo mocna i aby ją pielęgnować wciąż otwieramy się na kolejnych partnerów i nowe produkty. Dlatego planujemy także zwiększenie aktywności w nowych segmentach rynku - np. administracji publicznej, tzn. takich przedsięwzięciach jak e-sąd. Już wkrótce zaoferujemy także kompleksowe usługi dla akceptantów płatności bezgotówkowych" - powiedziała cytowana w komunikacie Ewa Bereśniewicz-Kozłowska, prezes eCard.
"(...) Jestem przekonana, że nasza nowa strategia opracowana na lata 2010-2013 pozwoli nam na podwojenie obrotów z e-commerce, co przełoży się na nasze dodatnie wyniki finansowe" - dodała Bereśniewicz-Kozłowska.
eCard obsługuje transakcje bezgotówkowe przy użyciu kart płatniczych i e-przelewów w branżach finansowej, turystycznej, usługowej, detalicznej.
Spółka szacuje, że wartość polskiego rynku e-commerce w 2009 roku wyniosła ok. 13 mld zł i wzrosła rdr o ok. 20 proc.
Jednym z głównych punktów założeń strategii na lata 2010-2013 jest sprzedaż bankomatowej części przedsiębiorstwa Towarzystwu Finansowemu SKOK, właścicielowi sieci bankomatów SKOK 24.
"Jednocześnie ten element wpisuje się w ogólną strategię zmierzającą do koncentracji działalności bankomatowej grupy SKOK wokół własnego centrum autoryzacyjno- rozliczeniowego. Działanie jest podyktowane porządkowaniem linii biznesowych w grupie SKOK oraz budowania przewagi konkurencyjnej w wyspecjalizowanych obszarach" - napisano w komunikacie.
Podano, że Towarzystwo Finansowe SKOK dzięki zakupowi bankomatów sieci eCard i przejęciu sieci Global Cash powiększy swoją sieć do ponad 800 maszyn.
eCard należy do grupy SKOK od kwietnia 2009 roku.(PAP)
morb/ pel/ jtt/