Trwa ładowanie...
d1gvr1e

eCard skoncentruje się na działalności związanej z funkcją agenta rozliczeniowego (opis)

27.05. Warszawa (PAP) - Spółka eCard chce skoncentrować się na działalności związanej z funkcją agenta rozliczeniowego, wzmocnić pozycję rynkową w segmencie e-commerce i zająć...

Share
d1gvr1e

27.05. Warszawa (PAP) - Spółka eCard chce skoncentrować się na działalności związanej z funkcją agenta rozliczeniowego, wzmocnić pozycję rynkową w segmencie e-commerce i zająć stabilną pozycję w obsłudze pozostałych transakcji bezgotówkowych. Planowane jest zwiększenie dynamiki wzrostu i uzyskanie dodatniego wyniku netto w latach 2010-2013. eCard zamierza sprzedać Towarzystwu Finansowemu Skok zorganizowaną część przedsiębiorstwa, związaną z prowadzeniem działalności bankomatowej - podała firma w komunikacie.

Wśród założeń strategii na lata 2010-2013 jest też wdrożenie programów stałej optymalizacji kosztów i procesów biznesowych, a także zwiększenie produktywności poprzez wzrost udziału w rynku e-commerce oraz wdrażanie nowych produktów w segmencie transakcji bezgotówkowych poprzez kompleksową ofertę dla akceptantów takich płatności.

Spółka zamierza też optymalizować strukturę kapitałową i zwiększać wiarygodność finansową poprzez zwiększenie udziału kapitału własnego w finansowaniu aktywów.

"eCard ma silną i ugruntowaną pozycję na rynku e-płatności i ma ogromny potencjał, by wzmocnić swoją przewagę konkurencyjną. (...) Nasza pozycja na rynku e-commerce jest bardzo mocna i aby ją pielęgnować wciąż otwieramy się na kolejnych partnerów i nowe produkty. Dlatego planujemy także zwiększenie aktywności w nowych segmentach rynku - np. administracji publicznej, tzn. takich przedsięwzięciach jak e-sąd. Już wkrótce zaoferujemy także kompleksowe usługi dla akceptantów płatności bezgotówkowych" - powiedziała cytowana w komunikacie Ewa Bereśniewicz-Kozłowska, prezes eCard.

d1gvr1e

"(...) Jestem przekonana, że nasza nowa strategia opracowana na lata 2010-2013 pozwoli nam na podwojenie obrotów z e-commerce, co przełoży się na nasze dodatnie wyniki finansowe" - dodała Bereśniewicz-Kozłowska.

eCard obsługuje transakcje bezgotówkowe przy użyciu kart płatniczych i e-przelewów w branżach finansowej, turystycznej, usługowej, detalicznej.

Spółka szacuje, że wartość polskiego rynku e-commerce w 2009 roku wyniosła ok. 13 mld zł i wzrosła rdr o ok. 20 proc.

Jednym z głównych punktów założeń strategii na lata 2010-2013 jest sprzedaż bankomatowej części przedsiębiorstwa Towarzystwu Finansowemu SKOK, właścicielowi sieci bankomatów SKOK 24.

d1gvr1e

"Jednocześnie ten element wpisuje się w ogólną strategię zmierzającą do koncentracji działalności bankomatowej grupy SKOK wokół własnego centrum autoryzacyjno- rozliczeniowego. Działanie jest podyktowane porządkowaniem linii biznesowych w grupie SKOK oraz budowania przewagi konkurencyjnej w wyspecjalizowanych obszarach" - napisano w komunikacie.

Podano, że Towarzystwo Finansowe SKOK dzięki zakupowi bankomatów sieci eCard i przejęciu sieci Global Cash powiększy swoją sieć do ponad 800 maszyn.

eCard należy do grupy SKOK od kwietnia 2009 roku.(PAP)

morb/ pel/ jtt/

d1gvr1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1gvr1e
d1gvr1e