Efekt synergii dla Orphee z przejęcia Diesse to 12,5 mln zł przychodów w '14

29.08. Warszawa (PAP) - Dzięki samym efektom synergii z przejęcia Diesse przychody Orphee w 2014 r. mogą wzrosnąć o 12,5 mln zł, a EBITDA o 7,8 mln zł - poinformował prezes Orphee...

29.08.2013 | aktual.: 29.08.2013 16:38

29.08. Warszawa (PAP) - Dzięki samym efektom synergii z przejęcia Diesse przychody Orphee w 2014 r. mogą wzrosnąć o 12,5 mln zł, a EBITDA o 7,8 mln zł - poinformował prezes Orphee i PZ Cormay Tomasz Tuora. Jego zdaniem w 2015 r. efekt ten może przynieść 34,1 mln zł dodatkowych przychodów i zwiększyć EBITDA o 13,5 mln zł.

"Szacujemy, że dodatnie efekty po stronie przychodowej dla Grupy Orphee przy uwzględnieniu 100 proc. Diesse, wynikające jedynie z synergii z włoską spółką, czyli nieuwzględniające rozwoju organicznego, nowych produktów ani dystrybucji BlueBoxa, w 2014 r. mogą wynieść 12,5 mln zł, w 2015 r. 34,1 mln zł, w 2016 r. 54,8 mln zł, a w 2017 r. 83,6 mln zł" - powiedział Tuora na konferencji.

"Efekt na wynik EBITDA, uwzględniając 100 proc. Diesse, dzięki uwolnionym synergiom kosztowym i przychodowym w 2014 r. może wynieść 7,8 mln zł, w 2015 r. 13,5 mln zł, w 2016 r. 19,5 mln zł, a w 2017 r. 27,3 mln zł" - dodał.

Orphee ocenia, że potencjał sprzedaży analizatora Chorus w ciągu 3-4 lat wynosi tysiąc urządzeń rocznie.

"Dotychczas Diesse zainstalowało 1,6 tys. analizatorów Chorus. Oceniamy, że sprzedaż urządzeń w perspektywie 3-5 lat potencjalnie wynosi ok. tysiąc sztuk rocznie. Z dostawy odczynników do jednego analizatora uzyskuje się średnio 40 tys. zł przychodów rocznie w cenach dla użytkownika końcowego. Marże na sprzedaży odczynników immunologicznych wynoszą ok. 60-75 proc." - powiedział Tuora.

Chorus to uniwersalny analizator wykonujący badania immunologiczne. Wszystkie testy (odczynniki) są przygotowane w jednostkowych, jednorazowych opakowaniach. Orphee sprzedaje urządzenie w laboratoriach szpitali: zakaźnych, dziecięcych, reumatologicznych oraz do sieci prywatnych.

"Od czerwca do sierpnia, pomimo sezonu urlopowego, na rynku polskim zainstalowaliśmy już 12 aparatów, a 8 kolejnych instalacji mamy umówionych. Do końca 2014 r. spodziewamy się łącznie około 100 instalacji. Dla porównania konkurencyjne aparaty mają 3-5 instalacji rocznie. Naszym zdaniem jest to przykład potencjału sprzedażowego Chorusa" - powiedział Marek Witkowski, product manager ds. immunologii w Orphee. (PAP)

mj/ asa/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)