Eksperci o rozwoju i wyzwaniach dla blogosfery w przyszłym roku
Liczne badania pokazują dużą rolę, jaką w światowej sieci odgrywa blogosfera oraz jej potencjał marketingowy. Dlatego w przyszłym roku coraz więcej przedsiębiorstw będzie w nią inwestować - uważa przedstawiciel firmy hostingowej Hekko.pl Artur Pajkert.
07.10.2016 15:20
"Dziś w blogosferze firmowej łatwo się wyróżnić, bowiem w wielu branżach konkurencja nadal nie jest zbyt silna. Dlatego w 2017 roku blog firmowy będzie prowadzić więcej liczących się przedsiębiorstw, choć nie każde będzie robić to dobrze. Na pewno zaobserwuje się też rosnącą popularność blogów prywatnych" - ocenił Pajkert w rozmowie z PAP Technologie.
Według badania "Stan czytelnictwa w Polsce w 2015 roku", przeprowadzonego przez TNS Polska dla Biblioteki Narodowej, obecnie z internetu korzystają dwie trzecie Polaków. Wynika z niego, że 24 proc. polskich internautów odwiedza blogi - głównie o tematyce hobbystycznej, zdrowotnej i sportowej.
Natomiast według danych zebranych podczas badania "B(v)log Power", zrealizowanego przez Mobile Institute pod koniec 2014 roku na zlecenie PSBV, przekazy tworzone przez blogerów i vlogerów docierają do blisko 11 mln osób. Jedna czwarta internautów traktuje blogi i vlogi jako zaufane źródło informacji zakupowej, a 33 proc. deklaruje dokonanie zakupu konkretnego produktu pod wpływem informacji tam zamieszczonych.
"Dlatego, zanim statystyczny autor bloga firmowego stworzy temat, będzie sprawdzał, czego jego klient dokładnie szuka w internecie. Z kolei wybierając frazy wokół których zbuduje treści, będzie stawiać na te o wynikach wyszukiwania oscylujących pomiędzy 10 a 150 tys., które obecnie mają największy potencjał. Taką wiedzę dadzą mu narzędzia typu Trendy Google, Planer słów kluczowych Google z pakietu AdWords czy Buzzumo" - dodaje Pajkert. Ekspert podkreśla, że jest to jedno z wyzwań, przed jakimi w przyszłym roku staną blogi firmowe.
Firmy powinny zwrócić też uwagę na tzw. transmedialność, czyli konieczność wykorzystywania różnych kanałów komunikacji do budowania i zwiększania zasięgu bloga. Ważnym elementem będzie również komunikacja obrazkowa i video marketing. Infografiki, zdjęcia oraz krótkie materiały wideo, ilustrujące przekaz, pozwolą utrzymać uwagę czytelnika, o którą dziś najtrudniej - dodał ekspert.
Pajkert wyróżnił też tzw. influencer marketing, wykorzystujący wizerunek osób opiniotwórczych, oferujących merytoryczne wsparcie przy tworzeniu treści na blog. (PAP)
lm/ je/