Ekspertka wskazuje duży błąd, który popełnia wiele osób w pracy
Juliette Han, ekspertka w dziedzinie neuronauki z Uniwersytetu Harvarda, twierdzi, że prawdziwą miarą sukcesu jest umiejętność zarządzania pracą, a nie praca do późna czy otrzymywanie dużych podwyżek.
18.08.2024 14:16
Han zaleca określenie swoich mocnych stron i najważniejszych aspektów pracy, by skupić się na ich doskonaleniu. – Ludzie błędnie myślą, że musisz być doskonały we wszystkim, co robisz, aby odnieść sukces - mówi. Według niej, dążenie do perfekcji we wszystkim może prowadzić do wypalenia zawodowego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak nie popełnić błędu perfekcji w pracy
Ekspertka proponuje podział obowiązków zawodowych na trzy kategorie: zadania wymagające doskonałości, zadania do dobrego wykonania oraz zadania, które można wykonać z mniejszym wysiłkiem lub delegować. Następnie należy stworzyć listę kompetencji potrzebnych do realizacji zadań z pierwszych dwóch kategorii.
Han sugeruje konsultację z przełożonym lub współpracownikiem w celu oceny swojej pracy. – Powiedz im, że analizujesz swoje obecne obowiązki, by zmaksymalizować produktywność i skupić się na ważniejszych celach. Zapytaj, w których obszarach ich zdaniem radzisz sobie dobrze, a w których możesz mieć braki.
Obszary doskonalenia powinny być zgodne z długoterminowymi celami zawodowymi. Ograniczenie liczby zadań wymagających pełnego zaangażowania może dać ci czas na nawiązywanie kontaktów, aktualizowanie CV i poszukiwanie nowych możliwości, nawet jeśli nie jesteś zadowolony z obecnej pracy.
– Przeanalizowanie wszystkich obowiązków oraz ich wpływu na rozwój twojej kariery jest bardzo ważnym krokiem. Pomoże ci to uniknąć działania na tzw. autopilocie i pozwoli odzyskać pełną kontrolę nad kierunkiem, który obierasz w swoim życiu zawodowym – podsumowuje Han.