EMF liczy na podtrzymanie wzrostowego trendu w sprzedaży i EBITDA
Warszawa, 15.05.2015 (ISBnews) - Empik Media & Fashion (EMF) jest zadowolony z wyników sprzedaży i zysku EBITDA osiągniętych w I kwartale 2015 r. Spółka liczy na utrzymanie trendu wzrostowego w kolejnych okresach roku, poinformował agencję ISBnews prezes Krzysztof Rabiański.
15.05.2015 | aktual.: 15.05.2015 17:53
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z I kwartału, zarówno ze wzrostu przychodów ze sprzedaży, jaki EBITDA. Wzrost sprzedaży like-for-like to szczególnie dobra wiadomość dla całej grupy - zwłaszcza dla Empiku, który przełamał negatywy trend z ubiegłego roku" - powiedział prezes w rozmowie z ISBnews.
"W działalności detalicznej podsumowanie roku można zrobić dopiero w grudniu, pierwszy kwartał to jest dopiero początek. Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że drugi kwartał wygląda obiecująco i pozytywny trend z pierwszego kwartału jest utrzymany" - powiedział Rabiański.
Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like) w grupie kapitałowej wzrosła o 12,6% r/r w I kwartale, w tym dla spółki Smyk o 16,2%, a dla Empiku o 8,3%.
Prezes podkreślił, że w I kwartale na każdym poziomie widać, że wdrażane programy optymalizacyjne i działania mające na celu wzrost sprzedaży, przynoszą efekty.
EMF zakłada, że Smyk będzie nadal poprawiał swoje wyniki, zarówno w zakresie sprzedaży, jak i zysku EBITDA. Podobne oczekiwania są w odniesieniu do segmentu e-commerce. Spółka Empik jest w trakcie procesu zmian i jest jeszcze za wcześnie, żeby ich wpływ wyraźnie zaznaczał się w wynikach.
Pozytywny wpływ na wyniki miały także decyzje o wyjściu z niektórych segmentów działalności.
"Pierwszy kwartał jest zawsze trudny dla detalistów.Udało nam się wypracować stratę netto na dużo niższym poziomie niż w roku ubiegłym. Również dzięki temu, że nie ciąży nam już działalność zaniechana. Proces wyjścia z biznesu modowego jest już praktycznie zakończony" - powiedział prezes.
Wyjaśnił również, że EMF kontynuuje proces sprzedaży szkół językowych. Toczą się rozmowy z zainteresowanymi inwestorami. Nie wskazał jednak terminu, kiedy transakcja mogłaby zostać zamknięta.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży EMF sięgnęły 609,66 mln zł w I kw. 2015 r. wobec 541,35 mln zł rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 5,98 mln zł w porównaniu z 0,1 mln zł rok wcześniej.
Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.
Kamila Wajszczuk
(ISBnews)