Etos - właściciel marki Diverse planuje ofertę publiczną i debiut na GPW w II kw
Warszawa, 20.04.2015 (ISBnews) - Etos - właściciel marki odzieżowej Diverse - zamierza w II kw. br. przeprowadzić ofertę publiczną do 50% istniejących akcji i zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, podała spółka.
20.04.2015 09:02
Planowana oferta publiczna obejmować będzie sprzedaż akcji istniejących. W ramach oferty akcjonariusz sprzedający Milano Holdings S.? r.l. r. z siedzibą w Luksemburgu, który jest jedynym właścicielem spółki zamierza zaoferować do 13.513.000 akcji zwykłych serii A1 o wartości nominalnej 2 zł każda. Akcje oferowane reprezentują ok. 50% kapitału zakładowego spółki oraz 50% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu.
"Akcje oferowane będą przedmiotem oferty publicznej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej skierowanej do krajowych inwestorów detalicznych i instytucjonalnych. Przeprowadzenie oferty publicznej planowane jest w drugim kwartale 2015 roku, przy czym ostateczna decyzja dotycząca terminu uzależniona będzie od sytuacji na rynku kapitałowym" - czytamy w komunikacie.
Oferta publiczna oraz dopuszczenie i wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku regulowanym zależą również od uzyskania wszystkich niezbędnych zgód i decyzji, w tym stosownych decyzji udzielonych przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), rejestracji akcji spółki w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych S.A.oraz dopuszczenia i wprowadzenia akcji do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW, podano także.
Spółka jest podmiotem bezpośrednio kontrolowanym przez akcjonariusza sprzedającego, który jest spółką portfelową funduszu private equity Abris CEE Mid-Market Fund LP.
Rolę globalnego koordynatora oferty, prowadzącego księgą popytu i oferującego pełni Bank Zachodni WBK S.A., zaś rolę współprowadzących księgę popytu pełnią Ipopema Securities S.A. oraz BESI Grupo Novo Banco.
Spółka Etos S.A. zarządza siecią sprzedaży salonów z odzieżą sprzedawaną pod markami Diverse i Diverse Extreme Team. Sukces spółki Etos opiera się na sile marki Diverse obecnej na polskim rynku od 1993 r. Diverse oferuje szeroki asortyment odzieży damskiej i męskiej, którego uzupełnieniem są akcesoria, obuwie oraz torby i plecaki.
Sieć sprzedaży Diverse znajduje się na terenie Polski i obejmuje, według stanu na koniec 2014 roku, 127 salonów własnych, w tym 11 outletów, oraz 114 salonów franczyzowych, w tym 23 salony partnerskie typu corner, o średniej powierzchni około 140 m2 każdy. Na koniec 2014 r. powierzchnia handlowa brutto wyniosła 33.996 m2 i wzrosła o 53,8% w porównaniu do stanu na koniec 2012 r. Salony Diverse znajdują się w dogodnych lokalizacjach, przede wszystkim w centrach handlowych oraz przy głównych handlowych ulicach miast. Ponadto sprzedaż odbywa się za pośrednictwem sklepu internetowego Diverse, a w sezonie letnim również w sezonowych sklepach w miejscowościach nadmorskich i na Mazurach.
Przychody spółki wyniosły w 2014 roku 258 mln zł i były wyższe o 29,7%, w skali roku. W 2014 roku spółka zanotowała zysk netto w wysokości 18,7 mln zł (wzrost o 40% r/r).
Według prognoz PMR LTD, w latach 2014-2019 rynek odzieży i obuwia w Polsce będzie się stabilnie rozwijał. Szacowana wartość rynku odzieży i obuwia w 2019 roku ma wynieść 37,8 mld zł, wobec 30 mld zł w 2014 roku.
(ISBnews)