FSO
Samochód FSO - to było coś! Aby go kupić, nie wystarczyło mieć pieniądze, trzeba było również wejść w posiadanie, najczęściej w wyniku losowania, kartki na samochód.
Polski Fiat 125p był produkowany w warszawskich zakładach motoryzacyjnych od 1967 roku. Ostatni zjechał z taśmy produkcyjnej zaraz po transformacji, a dokładnie w 1991 roku. Rocznie produkowano ok. 20 tys. takich pojazdów. Później przyszedł czas na popularne Syreny 105, a następnie na Poloneza.
W 1994 roku dla fabryki nastały zupełnie nowe czasy. General Motors rozpoczął wówczas w Warszawie montaż pierwszego Opla Astry. Rok później zakład został sprywatyzowany i trafił w ręce Daewoo Group. Przez kilka lat koncern z powodzeniem produkował tutaj Lanosy, Matizy a później Chevrolety Aveo. W tym roku wygasła licencja na produkowanie w fabryce tego ostatniego.