Ferro spodziewa się utrzymania marż i przychodów w perspektywie II półrocza
Warszawa, 03.09.2014 (ISBnews) - Grupa Ferro spodziewa się utrzymania dotychczasowych marż, przychodów oraz rentowności w perspektywie kolejnego półrocza, poinformował wiceprezes, dyrektor finansowy i administracyjny Artur Depta.
03.09.2014 | aktual.: 03.09.2014 10:23
"Lekki spadek koniunktury w drugim kwartale nie powinien mieć wpływu na jednostkowe (Ferro S.A.)
i skonsolidowane (Grupa Ferro) wyniki finansowe. Spodziewamy się utrzymania dotychczasowych marż, przychodów oraz rentowności w perspektywie kolejnego półrocza" - powiedział Depta, cytowany w komunikacie.
Skonsolidowany zysk netto Grupy Ferro w I półroczu 2014 roku wyniósł 14 mln zł wobec 10,4 mln zł rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 130,4 mln zł wobec 129 mln zł. Zysk EBITDA wzrósł o 9,2% do 19,7 mln zł. W I półroczu br. marża EBITDA zwiększyła się do 15,1% z 14,0% przed rokiem. Wskaźnikiem, który uległ największej poprawie jest EPS - skonsolidowany zysk na akcję wyniósł 0,66 zł i jest wyższy o 35% r/r.
"Pomimo nadal trudnej sytuacji na rynkach działalności Grupy, zwłaszcza polskim, udało nam się wypracować stabilne wyniki finansowe. Po bardzo dobrym I kwartale 2014 r., mimo optymistycznych założeń, odnotowaliśmy niższą sprzedaż na rynku krajowym. Z kolei znaczący wzrost sprzedaży w Czechach i Rumunii został nieco skorygowany przez słabnącą walutę, głównie utrzymujący się na niskim poziomie kurs korony czeskiej" - powiedziała prezes grupy Aneta Raczek, cytowana w komunikacie.
"Szczególnie cieszy nas wysoki wzrost EPS, który powinien być pozytywnym sygnałem dla inwestorów, świadczącym o opłacalności inwestycji w akcje spółki" - dodał wiceprezes odpowiedzialny w Ferro za finanse.
Grupa Ferro podaje, że coraz mocniej zaznacza swoją obecność w obszarze państw Europy Środkowo-Wschodniej. Na potwierdzenie przytacza aktualne dane segmentowe w przekroju geograficznym i produktowym, które kształtują się następująco: rynek polski 46%, rynek czeski 29%, rumuński 9% i słowacki 8% sprzedaży.
"Godnym podkreślenia jest dynamiczny rozwój sprzedaży Grupy w Rumunii, która po drugim kwartale wyprzedziła wartościowo sprzedaż na rynku słowackim, stając się trzecim co do wielkości rynkiem grupy. W ujęciu produktowym największy udział w przychodach nadal mają baterie i akcesoria łazienkowe (57%) oraz zawory (33%)" - podsumowano w informacji.
Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producent i dystrybutor techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Spółka jest również przedstawicielem na rynku polskim znanych włoskich firm - producenta armatury przepływowej, spółki Caleffi oraz La Torre. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od kwietnia 2010 r.
(ISBnews)