Trwa ładowanie...

Gazetki reklamowe odchodzą do lamusa. Klienci ich nie czytają

37 proc. klientów supermarketów nie czyta papierowych gazetek reklamowych - wynika z badania przeprowadzonego przez Mobile Institute, na zlecenie Grupy AdRetail.

Gazetki reklamowe odchodzą do lamusa. Klienci ich nie czytająŹródło: Shutterstock.com
d1gear7
d1gear7

Zdaniem specjalistów, klienci odchodzą od korzystania z papierowych gazetek i katalogów m.in. z powodu rosnącej świadomości ekologicznej.

Wielu wybiera katalogi produktów w formie elektronicznej, na stronach internetowych lub w aplikacjach mobilnych.

- Aż 69 proc. badanych konsumentów sięga do elektronicznych gazetek promocyjnych, a 31 proc. nie korzysta z nich. Zapewne ta druga grupa działa rutynowo, czyniąc zakupy w sposób powtarzający od kilku pokoleń. Wśród internautów, którzy brali udział w badaniu, osoby o tradycyjnym podejściu muszą należeć do zdecydowanej mniejszości - mówi dr Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, w rozmowie z portalem "Wiadomości Handlowe".

Oglądaj też: Wielki test pierogów z mięsem. Jedne z nich były z Biedronki

Ponad połowa respondentów uważa, że duże sieci handlowe powinny całkowicie zrezygnować z papierowych gazetek. 49 proc. badanych deklaruje, że przejście na elektroniczne gazetki poprawiłoby ich opinię o sieci handlowej.

d1gear7

- Szala z pewnością przechyli się na stronę tych osób, które będą myślały, że wydawanie e-gazetek poprawi wizerunek sklepów. Oczywiście w tej kwestii muszą też zadziałać sieci handlowe, które często same zapracowały sobie na negatywne opinie. Powinny wprowadzić takie działania, które szerzej włączą eko-myślenie wśród konsumentów. I trzeba wyraźnie dodać, że wszyscy na tym skorzystamy - komentuje Karol Kamiński z Grupy AdRetail, w rozmowie z "Wiadomościami Handlowymi".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1gear7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1gear7