Trwa ładowanie...

Gdzie ubierają się Polacy? Markowe sklepy zyskują na popularności

Spośród dorosłych mieszkańców Polski, którzy w ubiegłym roku kupili ubrania aż 60 proc. zrobiło zakupy w markowych sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych - wynika z badania przeprowadzonego przez PMR na potrzeby raportu "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016".

Gdzie ubierają się Polacy? Markowe sklepy zyskują na popularnościŹródło: Eastnews, fot: STANISLAW KOWALCZUK
d3s0s04
d3s0s04

Spośród dorosłych mieszkańców Polski, którzy w ubiegłym roku kupili ubrania, aż 60 proc. zrobiło zakupy w markowych sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych - wynika z badania przeprowadzonego przez PMR na potrzeby raportu "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016".

Porównując wyniki z poprzednich lat, wzrósł odsetek osób traktujących sklepy markowe jako główne miejsce dokonywania zakupów odzieżowych (z 51 proc. w 2015 roku do 57 proc. w obecnej edycji badania).

Polacy pytani o nazwy sklepów, w których najczęściej kupują odzież, wskazali markę H&M (21 proc.) i Reserved (17 proc.).

Sieci specjalistyczne to największy kanał dystrybucji odzieży i obuwia w Polsce i - po internecie - drugi najszybciej rosnący. Sklepy sieciowe powiększają swój udział w rynku przede wszystkim kosztem bazarów i targowisk, a także niezależnych, niemarkowych sklepów odzieżowych.

d3s0s04

W marcu 2016 roku łączna liczba sklepów sieci odzieżowych w Polsce była o blisko 5 proc. większa niż rok wcześniej. Największy wzrost, tak pod względem dynamiki sklepów, jak i sprzedaży, zanotował po raz kolejny segment odzieżowych sieci dyskontowych.

Na drugim miejscu uplasowały się sieci sportowe, które intensywnie rozwijają się w odpowiedzi na zmiany w stylu życia Polaków w ostatnich latach, które napędzają popyt na artykuły sportowe, zwłaszcza biegowe i rowerowe.

d3s0s04
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3s0s04

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj