Gdzie ubierają się Polacy? Markowe sklepy zyskują na popularności
Spośród dorosłych mieszkańców Polski, którzy w ubiegłym roku kupili ubrania aż 60 proc. zrobiło zakupy w markowych sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych - wynika z badania przeprowadzonego przez PMR na potrzeby raportu "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016".
Spośród dorosłych mieszkańców Polski, którzy w ubiegłym roku kupili ubrania, aż 60 proc. zrobiło zakupy w markowych sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych - wynika z badania przeprowadzonego przez PMR na potrzeby raportu "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016".
Porównując wyniki z poprzednich lat, wzrósł odsetek osób traktujących sklepy markowe jako główne miejsce dokonywania zakupów odzieżowych (z 51 proc. w 2015 roku do 57 proc. w obecnej edycji badania).
Polacy pytani o nazwy sklepów, w których najczęściej kupują odzież, wskazali markę H&M (21 proc.) i Reserved (17 proc.).
Sieci specjalistyczne to największy kanał dystrybucji odzieży i obuwia w Polsce i - po internecie - drugi najszybciej rosnący. Sklepy sieciowe powiększają swój udział w rynku przede wszystkim kosztem bazarów i targowisk, a także niezależnych, niemarkowych sklepów odzieżowych.
W marcu 2016 roku łączna liczba sklepów sieci odzieżowych w Polsce była o blisko 5 proc. większa niż rok wcześniej. Największy wzrost, tak pod względem dynamiki sklepów, jak i sprzedaży, zanotował po raz kolejny segment odzieżowych sieci dyskontowych.
Na drugim miejscu uplasowały się sieci sportowe, które intensywnie rozwijają się w odpowiedzi na zmiany w stylu życia Polaków w ostatnich latach, które napędzają popyt na artykuły sportowe, zwłaszcza biegowe i rowerowe.