Geofiltr dla użytkowników Snapchata w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach
Geofiltr dla użytkowników Snapchata przygotował Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Będąc w kampusie uczelni lub w pobliżu, można korzystać z filtra z grafiką przygotowaną przez uczelnię.
30.09.2015 16:25
Poinformował o tym w środę rzecznik uczelni Marek Kiczka.
Snapchat służy do komunikacji mobilnej. Dzięki niemu można zrobić zdjęcia lub nagrać krótki film i wysłać do swoich znajomych. Potem uwieczniona chwila znika z ekranu użytkownika, o ile ten nie zrobi zrzutu ekranu. Można także tworzyć tzw. "stories", czyli opowieści i dzięki temu dzielić się swoimi przeżyciami ze wszystkimi znajomymi.
Snapchat jest najszybciej rozwijającym się medium społecznościowym 2014 roku. Ma ok. 2 mln użytkowników w Polsce, 51 proc. to ludzie młodzi (16-24 lata), 33 proc. korzysta ze Snapchata codziennie.
Geofiltry to specjalne nakładki na snapy, czyli ujęcia, które mogą być dostępne tylko w niektórych miejscach. Dany geofiltr przypisany jest do obszaru geograficznego, który wybrał jego twórca i jest dostępny wraz ze standardowymi filtrami ujęć (np. prędkość, czas, temperatura czy barwa ujęcia). Wszystkie geofiltry muszą być oryginalne i muszą być zatwierdzone przez zespół Snapchata.
Pod koniec 2014 roku Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach wypuścił także aplikację mobilną myUE, dzięki której społeczność akademicka - polska i zagraniczna - na bieżąco otrzymuje informacje o wybranych, najważniejszych wydarzeniach, odbywających się na uczelni.
Trwają także prace nad dostosowaniem strony internetowej uniwersytetu dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz stworzeniem jej wersji responsywnej, która ma zostać wdrożona jeszcze w tym roku. Trwają także prace nad stworzeniem platformy "Ambasadorzy Zagraniczni", która pozwoli na wsparcie promocji i procesu pozyskiwania kandydatów na studia z zagranicy. Pomóc mają w tym zagraniczna kadra naukowa oraz absolwenci uczelni.
Aplikacja myUE, platforma "Ambasadorzy zagraniczni" oraz wersja responsywna strony internetowej powstają w ramach projektu "InterUni - Wsparcie internacjonalizacji. Wzmacnianie relacji między Uczelnią, kandydatami, studentami, absolwentami i pracownikami przy wykorzystaniu nowych mediów." Projekt korzysta z dofinansowania pochodzącego z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG i funduszy norweskich.