Gino Rossi ma po I półroczu 5,97 mln zł straty netto
31.8.Warszawa (PAP) - Gino Rossi ma po I półroczu tego roku 5,97 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 2,14 mln zł zysku w analogicznym okresie...
31.08.2009 | aktual.: 31.08.2009 20:52
31.8.Warszawa (PAP) - Gino Rossi ma po I półroczu tego roku 5,97 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 2,14 mln zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku - podała spółka w raporcie półrocznym.
Strata operacyjna wyniosła w I połowie 2009 roku 7,65 mln zł wobec 5,16 mln zł zysku EBIT w I połowie 2008.
Przychody ze sprzedaży spadły do 88,17 mln zł z 93,27 mln zł rok wcześniej.
Gino Rossi podało w raporcie, że priorytetem na II półrocze jest poprawa efektywności działania grupy, szczególnie w zakresie segmentu obuwniczego.
"W II półroczu 2009 r. nastąpi dalsze wygaszanie marki Vanita - z uwagi na niesatysfakcjonujące wyniki i brak perspektyw w zakresie tego brandu, a także wycofywanie się z nierentownych lokalizacji, skrócenie i uproszczenie cyklu produkcyjnego oraz ograniczenie sprzedaży hurtowej na rzecz bardziej rentownej i bezpiecznej sprzedaży detalicznej w salonach firmowych" - napisano w raporcie.
Spółka zamierza kontynuować rozwój marek Gino Rossi i Simple.
Środki pozyskane z planowanej emisji akcji Gino Rossi zamierza przeznaczyć na spłatę zadłużenia bankowego (ok. 9 mln zł), zmianę wizerunku salonów oraz wzmocnienie kapitału.
Spółka zamierza wyemitować do 18.216.600 nowych akcji z wyłączeniem prawa poboru. Emisję ma objąć Rubicon Partners i podmioty przez niego wskazane. Cenę emisyjną ustalono na 1,5 zł za akcję.(PAP)
pel/ jtt/