Grupa Nokaut przejmie HubStyle, wejdzie szerzej w e‑commerce
Warszawa, 24.03.2015 (ISBnews) - Grupa Nokaut przejmie 75% udziałów HubStyle w zamian za emisję akcji o wartości 10,6 mln zł. Po transakcji zmieni także nazwę na HubStyle, podała spółka.
"Transakcja odbędzie się po wycenie niższej od wartości godziwej HubStyle, dzięki czemu jest korzystna dla akcjonariuszy Grupy Nokaut. Audytor wycenił godziwą wartość spółki HubStyle na 18 mln zł. Grupa Nokaut zapłaci 10,6 mln zł za udziały stanowiące 75% udziałów w spółce" - czytamy w komunikacie.
W ramach transakcji Grupa Nokaut wyemituje 8,549 tys. akcji po cenie 1,24 zł (co stanowi średnią kursu z ostatnich trzech miesięcy oraz roku). Po przeprowadzeniu przejęcia spółka zmieni nazwę na HubStyle, a w przyszłości będzie budować silne portfolio własnych marek lifestyle'owych w e-commerce.
Akcjonariusze podejmą decyzję w sprawie emisji nowych akcji na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu, które zostało zwołane na 25 marca. Jeśli wyrażą zgodę, to jeszcze w kwietniu zostanie podpisana umowa nabycia HubStyle, a giełdowa spółka zacznie konsolidować jej wyniki, podano także.
"Chcemy jak najlepiej wykorzystać kompetencje Grupy Nokaut do budowania wartości w segmencie e-commerce, który znamy doskonale. Dzięki transakcji wchodzimy w ten segment rynku, który bardzo dynamicznie rośnie i jednocześnie generuje najwyższe marże" - powiedział p.o. prezesa Grupy Nokaut Wojciech Czernecki, cytowany w komunikacie.
HubStyle jest właścicielem marki odzieżowej Sugarfree.pl i sklepu internetowego pod tym adresem, oferującego sukienki, głównie polskiej produkcji. Spółka osiągnęła średnią roczną marże brutto na poziomie 54%. W I kwartale 2015 r. liczba zrealizowanych zamówień była o 1680% wyższa niż przed rokiem.
Grupa Nokaut to przede wszystkim operator porównywarki cen Nokaut.pl, notowana na NewConnect od 2012 r.
(ISBnews)