Grupa Żywiec: Rynek piwa spadł wartościowo o 0,5% r/r w I poł. 2014 r.
Warszawa, 20.08.2014 (ISBnews) - Cały rynek piwa nieznacznie wzrósł w I poł. br. biorąc pod uwagę ilość sprzedanego piwa (+0,7%), jednak nastąpił spadek wartości sprzedanego piwa (-0,5%), podała Grupa Żywiec.
"Warunki rynkowe były trudne podczas pierwszej połowy roku co przełożyło się na spadek rynku w ujęciu wartościowym w porównaniu do poprzedniego roku. Grupa Żywiec skupia swoje wysiłki i inwestycje w celu dostosowania własnej organizacji do nowej sytuacji rynkowej. Marka Żywiec kontynuuje swój wzrost w ujęciu ilościowym (+11%) w porównaniu do poprzedniego roku"- powiedział prezes Grupy Żywiec Guillaume Duverdier, cytowany w raporcie.
Wolumen sprzedaży piwa Grupy w tym okresie wyniósł 5,1 mln hektolitrów, w porównaniu z 5,3 mln hektolitrów w analogicznym okresie 2013 roku.
"Spadek krajowej sprzedaży piwa w pierwszym półroczu spowodowany był głównie złymi warunkami atmosferycznymi oraz słabszym wzrostem gospodarczym, o którym świadczą wysoki poziom bezrobocia oraz negatywne nastroje klientów" - czytamy dalej.
Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy w I połowie 2014 roku wyniósł 56 mln zł w porównaniu z 117 mln zł rok wcześniej. Grupa osiągnęła w tym okresie skonsolidowane zyski oraz inne całkowite dochody w wysokości 28 mln zł rok wcześniej, podano również.
Grupa Żywiec posiada browary w Żywcu, Leżajsku, Warce, Elblągu i Cieszynie. Jej głównymi akcjonariuszami są Brau Union AG posiadający 65,16% akcji oraz Harbin B.V. z 33,01% akcji. Pozostali kontrolują 1,83% udziałów w spółce.
(ISBnews)