Handlowcy wychodzą poza handel
Jones Lang LaSalle: opublikował czwartą część raportu Retail 2020 (Handel 2020).
23.06.2010 14:41
Publikacja, dostępna na dedykowanym portalu internetowym, śledzi gwałtownie zmieniający się obraz handlu na świecie oraz stara się przewidzieć kierunki w jakich będzie zmierzał handel na przestrzeni następnych dziesięciu lat.
Autorzy czwartej części przyglądają się rosnącemu zapotrzebowaniu na tworzenie przez sieci handlowe niestandardowej oferty dla konsumentów towarzyszącej robieniu zakupów oraz uruchamianiu dodatkowych usług dostępnych na terenie sklepu. Związane to jest z wpływem sprzedaży internetowej na tradycyjną sprzedaż sklepową, co zmusza sieci handlowe do wypracowania modelu biznesowego wychodzącego poza tradycyjne proste transakcje zakupowe.
- Wraz z nieuniknionym wzrostem e-handlu, sieci handlowe prowadzące tradycyjną formę sprzedaży sklepowej będą musiały zaproponować dodatkowe atrakcje swoim klientom. Sklepy zlokalizowane na głównych ulicach handlowych czy w centrach handlowych potrzebują wykreować specyficzny wizerunek marki i zjednać sobie społeczność lojalnych klientów, a następnie zbudować relację opartą również o atmosferę towarzyszącą robieniu zakupów i włączyć klientów w swoje działania - komentuje Beatrice Mouton z Jones Lang LaSalle. - Przykładowe inicjatywy, które powstały w Europie obejmują otwarte przestrzenie, w których wyodrębniono miejsca przeznaczone pod funkcje edukacyjne, sportowe oraz kulturalno-rozrywkowe.
- Przyszłość handlu będzie opierać się na bardziej złożonej egzekucji pomysłów, których celem jest zaoferowanie konsumentowi autentycznego opartego na emocjach dodatku do zakupów oraz dostępu do lokalnego, europejskiego i globalnego produktu wraz z wysokiej jakości usługą - dodaje Agata Sekuła, dyrektor działu inwestycji w nieruchomości handlowe w Europie Środkowej i Wschodniej w Jones Lang LaSalle.
IP