Helio oczekuje w roku 2011/12 wysokiej dynamiki wzrostu przychodów i poprawy zysków

29.08. Warszawa (PAP) - Helio, producent bakalii, spodziewa się w roku obrotowym 2011/2012, rozpoczętym 1 lipca, wysokiej dynamiki wzrostu sprzedaży oraz poprawy zysków. Spółka...

29.08. Warszawa (PAP) - Helio, producent bakalii, spodziewa się w roku obrotowym 2011/2012, rozpoczętym 1 lipca, wysokiej dynamiki wzrostu sprzedaży oraz poprawy zysków. Spółka zamierza rozwijać, nowy w swojej działalności, segment sprzedaży bakalii dla przemysłu, który w tym roku ma przynieść Helio kilkanaście mln zł dodatkowych przychodów - podała spółka w komentarzu do wyników.

"Kolejny rok obrotowy zapowiada się pomyślnie zarówno pod względem wysokiej dynamiki wzrostu przychodów ze sprzedaży, jak i poprawy zysków" - poinformowało Helio.

W komentarzu dodano, że z uwagi na sezonowość branży pierwszy kwartał roku obrotowego 2011/2012 będzie w głównej mierze okresem działań, których efekty będą widoczne przede wszystkim w wynikach finansowych kolejnych kwartałów.

"Przyszły kwartał to okres, w którym sprzedaż bakalii kształtuje się na stosunkowo niskim poziomie ze względu na dostępność świeżych owoców, które w tym czasie są towarem konkurencyjnym" - podano.

W roku obrotowym 2010/2011 Helio zanotowało 2,35 mln zł zysku netto wobec 8,28 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej spadł do 3,34 mln zł z 10,44 mln zł przed rokiem. Natomiast przychody wzrosły w tym okresie do 84,8 mln zł z 80,7 mln zł.

W IV kwartale roku obrotowego zakończonego 30 czerwca tego roku spółka otrzymała pozwolenie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Sochaczewie na użytkowanie hali produkcyjno-magazynowej z częścią socjalno-biurową i infrastrukturą towarzyszącą w Brochowie.

"Zwiększone możliwości produkcyjne oraz magazynowe nowego kompleksu emitenta w Brochowie stworzyły również potencjał do rozwoju całkowicie nowego segmentu sprzedaży w działalności Helio, jakim jest sprzedaż bakalii do przemysłu (segment B2B, tj. sprzedaż do producentów słodyczy, piekarni, cukierni itp.)" - poinformowano w komentarzu do wyników.

Helio podało, że dział zajmujący się aktywizacją tego segmentu zostanie stworzony na przestrzeni najbliższego kwartału i zgodnie z oczekiwaniami zarządu powinien wygenerować co najmniej kilkanaście milionów złotych dodatkowego przychodu ze sprzedaży w pierwszym roku swojej działalności.

"Rozwój tego segmentu to jednak nie tylko perspektywa zwiększonych przychodów ze sprzedaży, lecz również poprawa rotacji zapasów oraz korzyści skali wynikające ze zwiększonych zakupów" - dodano. (PAP)

jow/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Niemiecka sieć rozkręca się w Polsce. Otworzy nowy sklep na Śląsku
Niemiecka sieć rozkręca się w Polsce. Otworzy nowy sklep na Śląsku
Jedna z najstarszych niemieckich marek rowerowych upada. Szuka ratunku
Jedna z najstarszych niemieckich marek rowerowych upada. Szuka ratunku
Grożą im zwolnienia grupowe. Powód? Radom tworzy nowy urząd pracy
Grożą im zwolnienia grupowe. Powód? Radom tworzy nowy urząd pracy
Mamy dwóch nowych lotto milionerów. Oto gdzie kupili losy
Mamy dwóch nowych lotto milionerów. Oto gdzie kupili losy
Zamykają kultowy bar w Warszawie. Szukają nowego miejsca
Zamykają kultowy bar w Warszawie. Szukają nowego miejsca
Godzina czekania. Chaos na lotnisku w Madrycie przez strajk
Godzina czekania. Chaos na lotnisku w Madrycie przez strajk
Spór o podwyżki. Związkowcy zapowiadają blokadę Chrzanowa
Spór o podwyżki. Związkowcy zapowiadają blokadę Chrzanowa
Nieprawidłowości w Nadleśnictwie Elbląg. Oto wyniki kontroli NIK
Nieprawidłowości w Nadleśnictwie Elbląg. Oto wyniki kontroli NIK
Dwa tygodnie czekania na polecony? Mieszkańcom puszczają nerwy
Dwa tygodnie czekania na polecony? Mieszkańcom puszczają nerwy
Wraca pomysł zakazanych słow. Bruksela chce tak pomóc rolnikom w Unii
Wraca pomysł zakazanych słow. Bruksela chce tak pomóc rolnikom w Unii
Wzięły L4 na ślub. Pracodawca wrzucił ich zdjęcia do sieci. "Podłość"
Wzięły L4 na ślub. Pracodawca wrzucił ich zdjęcia do sieci. "Podłość"
Za dużo obietnic? Klienci mogą być rozczarowani. Sklepy boją się 1 października
Za dużo obietnic? Klienci mogą być rozczarowani. Sklepy boją się 1 października