Qaqwqwrqw
Informacja prasowa
dwie godziny dla rodziny

II edycja akcji społecznej „Dwie godziny dla Rodziny” już 15 maja

Fundacja zachęca pracodawców do świętowania
Międzynarodowego Dnia Rodziny poprzez skrócenie dnia pracy 15 maja o dwie godziny w celu inspirowania swoich pracowników do spędzenia dodatkowego czasu z bliskimi oraz międzypokoleniowych rozmów
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
II edycja akcji społecznej „Dwie godziny dla Rodziny” już 15 maja
Qaqwqwrqw

– Międzynarodowy Dzień Rodziny jest dobrą okazją do tego, aby poświęcić więcej czasu naszym najbliższym. Poprzez naszą akcję chcemy zwrócić uwagę zarówno pracodawców, jak i pracowników na wagę więzi rodzinnych w rozwoju młodego pokolenia, kształtowaniu jego systemu wartości oraz umiejętności społecznych. Jak pokazują badania znanej socjolog prof. Barbary Fatygi z Uniwersytetu Warszawskiego tylko ok. 20% dorosłych zajmujących się wychowaniem dzieci i młodzieży zna ich potrzeby i formy spędzania wolnego czasu. Co ciekawe okazuje się, że młodzież jest spragniona więzi oraz relacji z dorosłymi. Pamiętając o tym, również w tym roku, zachęcamy pracodawców by 15 maja stworzyli pracownikom możliwość spędzenia dodatkowego czasu z bliskimi, podkreślając w ten sposób wagę ról zawodowych, jak również społecznych swoich pracowników. Na co dzień bardzo często brakuje nam czasu dla najbliższych, a Dzień Rodziny może być tą szczególną okolicznością, gdy podarujemy sobie i naszym bliskim trochę „wolno płynącego czasu” –
powiedziała Zofia Dzik, Prezes Fundacji Humanites-Sztuka Wychowania.

Akcja „Dwie godziny dla Rodziny” adresowana jest do przedsiębiorców, instytucji, organizacji pozarządowych oraz wszystkich rodzin dostrzegających znaczenie harmonii między życiem prywatnym, a zawodowym (work-life balance). Zrównoważone życie prywatne pracownika przekłada się na jego zaangażowanie zawodowe oraz komfort pracy. Uważność pracodawców na ten aspekt może wzmacniać poczucie więzi pracowników z firmą oraz wpłynąć na realizację celów biznesowych przedsiębiorców. Inicjatywa „Dwie godziny dla Rodziny” stanowi doskonałą okazję do podkreślenia, że człowiek istnieje w firmie nie tylko jako pracownik, ale niesie ze sobą także zaplecze i wsparcie w postaci swojej rodziny, pasji, zwyczajów i tradycji. Celem akcji jest również budowanie świadomości społecznej dotyczącej istotnej roli więzi rodzinnych, które są nie tylko fundamentem rozwoju młodego pokolenia, ale również istotnym zapleczem, z którego możemy korzystać w sytuacjach kryzysowych w naszym życiu. Takie więzi można budować poprzez bycie razem,
rozmowy, ciekawość siebie, co pozwala umacniać swoją tożsamość w wymiarze wielopokoleniowym.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji akcji są „Szkolne Wspomnienia – przez Pokolenia”. Fundacja zachęca, by wspólny czas spędzić na rodzinnej rozmowie o wspomnieniach z dzieciństwa, pogawędce o dziadkach, krewnych, sąsiadach, przyjaciołach, o naszych marzeniach, rodzinnych zwyczajach, tradycjach oraz do sięgnięcia na nowo do starych zdjęć i świadectw szkolnych.

Qaqwqwrqw

W ubiegłym roku w akcji udział wzięło kilkadziesiąt przedsiębiorstw, między innymi: Tchibo, Play, K2, Wirtualna Polska, JVC, Vattenffall. Niektóre z nich już zadeklarowały swój udział także w tegorocznej edycji.

Firmy, które zdecydują się zaangażować w przedsięwzięcie zostaną wyróżnione na internetowej stronie Fundacji www.mamrodzine.pl. Akcja jest częścią programu społecznego kształtowania rozwoju młodego pokolenia, w tym budowania jego tożsamości i systemu wartości, a przez to rozwoju kapitału społecznego.

Polub WP Finanse
Qaqwqwrqw
Qaqwqwrqw