II edycja akcji społecznej „Dwie godziny dla Rodziny” już 15 maja
Fundacja zachęca pracodawców do świętowania
Międzynarodowego Dnia Rodziny poprzez skrócenie dnia pracy 15 maja o dwie godziny w celu inspirowania swoich pracowników do spędzenia dodatkowego czasu z bliskimi oraz międzypokoleniowych rozmów
06.05.2013 | aktual.: 06.05.2013 11:30
– Międzynarodowy Dzień Rodziny jest dobrą okazją do tego, aby poświęcić więcej czasu naszym najbliższym. Poprzez naszą akcję chcemy zwrócić uwagę zarówno pracodawców, jak i pracowników na wagę więzi rodzinnych w rozwoju młodego pokolenia, kształtowaniu jego systemu wartości oraz umiejętności społecznych. Jak pokazują badania znanej socjolog prof. Barbary Fatygi z Uniwersytetu Warszawskiego tylko ok. 20% dorosłych zajmujących się wychowaniem dzieci i młodzieży zna ich potrzeby i formy spędzania wolnego czasu. Co ciekawe okazuje się, że młodzież jest spragniona więzi oraz relacji z dorosłymi. Pamiętając o tym, również w tym roku, zachęcamy pracodawców by 15 maja stworzyli pracownikom możliwość spędzenia dodatkowego czasu z bliskimi, podkreślając w ten sposób wagę ról zawodowych, jak również społecznych swoich pracowników. Na co dzień bardzo często brakuje nam czasu dla najbliższych, a Dzień Rodziny może być tą szczególną okolicznością, gdy podarujemy sobie i naszym bliskim trochę „wolno płynącego czasu” –
powiedziała Zofia Dzik, Prezes Fundacji Humanites-Sztuka Wychowania.
Akcja „Dwie godziny dla Rodziny” adresowana jest do przedsiębiorców, instytucji, organizacji pozarządowych oraz wszystkich rodzin dostrzegających znaczenie harmonii między życiem prywatnym, a zawodowym (work-life balance). Zrównoważone życie prywatne pracownika przekłada się na jego zaangażowanie zawodowe oraz komfort pracy. Uważność pracodawców na ten aspekt może wzmacniać poczucie więzi pracowników z firmą oraz wpłynąć na realizację celów biznesowych przedsiębiorców. Inicjatywa „Dwie godziny dla Rodziny” stanowi doskonałą okazję do podkreślenia, że człowiek istnieje w firmie nie tylko jako pracownik, ale niesie ze sobą także zaplecze i wsparcie w postaci swojej rodziny, pasji, zwyczajów i tradycji. Celem akcji jest również budowanie świadomości społecznej dotyczącej istotnej roli więzi rodzinnych, które są nie tylko fundamentem rozwoju młodego pokolenia, ale również istotnym zapleczem, z którego możemy korzystać w sytuacjach kryzysowych w naszym życiu. Takie więzi można budować poprzez bycie razem,
rozmowy, ciekawość siebie, co pozwala umacniać swoją tożsamość w wymiarze wielopokoleniowym.
Tematem przewodnim tegorocznej edycji akcji są „Szkolne Wspomnienia – przez Pokolenia”. Fundacja zachęca, by wspólny czas spędzić na rodzinnej rozmowie o wspomnieniach z dzieciństwa, pogawędce o dziadkach, krewnych, sąsiadach, przyjaciołach, o naszych marzeniach, rodzinnych zwyczajach, tradycjach oraz do sięgnięcia na nowo do starych zdjęć i świadectw szkolnych.
W ubiegłym roku w akcji udział wzięło kilkadziesiąt przedsiębiorstw, między innymi: Tchibo, Play, K2, Wirtualna Polska, JVC, Vattenffall. Niektóre z nich już zadeklarowały swój udział także w tegorocznej edycji.
Firmy, które zdecydują się zaangażować w przedsięwzięcie zostaną wyróżnione na internetowej stronie Fundacji www.mamrodzine.pl. Akcja jest częścią programu społecznego kształtowania rozwoju młodego pokolenia, w tym budowania jego tożsamości i systemu wartości, a przez to rozwoju kapitału społecznego.