Trwa ładowanie...
da31pon

Ikea zbadała jak Polacy wykańczają wnętrza

Cena nadal jest jednym z najważniejszych kryteriów wyboru określonych produktów przez Polaków, jednak wyraźnie rośnie znaczenie ich jakości.

da31pon
da31pon

Przy zakupach produktów wykończeniowych i artykułów wyposażenia wnętrz 80 proc. respondentów zadeklarowało, że wolą zapłacić więcej, ale mieć gwarancję wysokiej jakości produktu.

Według GUS-u Polacy na meblowanie domu wydają około 6 proc. tych pieniędzy, które przeznaczają na towary i usługi konsumpcyjne. Ale dynamika tej kategorii jest dużo większa niż średnia ogółu wydatków konsumpcyjnych.

W porównaniu do lat poprzednich, Polacy wydają na wyposażenie o 43 proc. więcej pieniędzy, podczas gdy na towary i usługi konsumpcyjne o 29 proc. więcej. Średni roczny budżet gospodarstwa domowego na meble wynosi w Polsce około 73 euro, co jest kwotą znacznie odbiegającą od tej, którą przeznaczają na zakup mebli mieszkańcy Europy Zachodniej, a nawet Środkowo-Wschodniej. Dla porównania, francuskie gospodarstwo domowe wydaje na ten cel rocznie 356 euro, włoskie 587 euro, a niemieckie nawet 702 euro. Czesi i Węgrzy wydają po około 160 euro.

Ikea biorąc pod uwagę te dane przygotowała specjalnie na polski rynek tanie, ale dobre jakości produkty wyposażenia wnętrz, kolekcję nazwaną Niekończącą się opowieścią o wzornictwie.

JS

da31pon
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
da31pon