Info-TV-FM obniża ceny, by skłonić operatorów do podpisania umów
11.02. Warszawa (PAP) - Info-TV-FM wprowadza nową hurtową ofertę telewizji mobilnej, która uwzględnia wyniki przeprowadzonego pilotażu oraz oczekiwania operatorów przekazane w...
11.02.2010 | aktual.: 11.02.2010 15:23
11.02. Warszawa (PAP) - Info-TV-FM wprowadza nową hurtową ofertę telewizji mobilnej, która uwzględnia wyniki przeprowadzonego pilotażu oraz oczekiwania operatorów przekazane w trakcie prowadzonych rozmów. Spółka nawet o połowę obniży opłaty stałe dla operatorów i liczy, że dzięki temu szybko podpisze z nimi umowy.
"Jestem przekonany, że nowa oferta pozwoli na szybkie wynegocjowanie warunków z operatorami oraz podpisanie umów" - powiedział cytowany w komunikacie Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, głównego udziałowca Info-TV-FM.
"Jesteśmy gotowi wziąć na siebie zgłaszane przez operatorów ryzyko związane z mniejszą liczbą użytkowników w początkowym okresie funkcjonowania usługi. W przekonaniu o sukcesie telewizji mobilnej dodatkowo utwierdziły nas wyniki programu pilotażowego" - dodał.
Info-TV-FM podała, że nowa oferta składa się z dwóch wariantów i pozostawia operatorom wybór sposobu rozliczania usługi. Opcja pierwsza obniża stałe opłaty miesięczne nawet o połowę, dzięki czemu jest bardziej atrakcyjna w przypadku pozyskania mniejszej ilości abonentów. Opcja druga bazuje na opłatach stałych i niewiele zmienia się w zależności od ilości użytkowników.
Spółka poinformowała też, że wprowadziła dodatkową bonifikatę, która może obniżyć wysokość opłaty stałej aż o 50 proc. Wartość bonifikaty będzie równa połowie wydatków operatora poniesionych przez 6 miesięcy na zakup aparatów telefonicznych oraz innych urządzeń umożliwiających klientom korzystanie z telewizji mobilnej w oparciu o ofertę Info-TV-FM.
W praktyce oznacza to, że Info-TV-FM dofinansuje nowe telefony komórkowe przystosowane do odbioru telewizji mobilnej zakupione przez operatorów.
Zarówno dotychczasowa, jak i nowa oferta przewidują specjalny opust uzależniony od ilości abonentów telewizji mobilnej. Oznacza to, że im więcej będzie użytkowników usługi, tym mniejszą opłatę stałą zapłaci operator.
Nowa oferta przewiduje, że do 50 tys. abonentów operator zapłaci 800 tys. zł (wobec 1 600 tys. zł dotychczas). Dla 200 tys. użytkowników opłaty te to odpowiednio 776 tys. zł oraz 1 480 tys. zł. Jednocześnie opłata zmienna wynosi 1,3 zł za każdego abonenta w przypadku dotychczasowej oferty i 4 zł zgodnie z nowymi warunkami.
Wprowadzone zmiany przewidują również obniżenie jednorazowej opłaty instalacyjnej o 50 proc. (do 1 mln zł) oraz odroczenie jej płatności aż do 1 stycznia 2012 r.
Info-TV-FM wprowadziło nowy mechanizm umożliwiający zmniejszenie ryzyka operatora detalicznego związanego ze skorzystaniem z nowej oferty w oparciu o wyniki programu pilotażowego telewizji mobilnej DVB-H przeprowadzonego w grudniu 2009 roku przez GfK Polonia.
Badania marketingowe pokazały, że 75 proc. ankietowanych zadeklarowało chęć zakupu usługi telewizji mobilnej w abonamencie za cenę 10 zł miesięcznie. Zakupem usługi w cenie 15 zł miesięcznie byłoby zainteresowanych 59 proc. osób biorących udział w badaniu. Średnia ocena telewizji mobilnej w skali od 1 do 6 wyniosła 5,1, a przeciętny czas korzystania z usługi wyniósł 107 minut dziennie.
W Warszawie telewizja mobilna została uruchomiona we wrześniu 2009 roku, a obecnie działa też w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Gdańsku, Lublinie, Katowicach, Chorzowie, Słupsku, Gorzowie Wielkopolskim, Zielonej Górze i Elblągu. Do końca 2011 roku obejmie swoim zasięgiem 31 miast.
Do czasu uruchomienia usługi we wszystkich 31 obszarach, opłaty stałe pobierane będą proporcjonalnie za każdy z uruchomionych obszarów. W ofercie Info-TV-FM znajduje się kilkanaście programów radiowych i telewizyjnych, m.in. TVP1, TVP2, TVN, TVN 24, Polsat, Polsat Sport, MiniMini, ZigZap oraz programy takich grup medialnych jak Agora, RMF czy Eurozet.
Info-TV-FM jest niezależnym operatorem telekomunikacyjnym, zajmującym się emisją programów radiowych i telewizyjnych dla nadawców publicznych i komercyjnych na terenie całego kraju.
Info-TV-FM w marcu 2009 roku wygrała konkurs na operatora telewizji mobilnej w technologii DVB-H i pod koniec czerwca otrzymała od Urzędu Komunikacji Elektronicznej rezerwację częstotliwości, za którą zapłaciła 15,1 mln zł.
W złożonej ofercie spółka zobowiązała się do zaoferowania co najmniej 16 programów od przynajmniej 16 dostawców, rozpoczęcia wykorzystywania częstotliwości oraz rozpoczęcia komercyjnego hurtowego oferowania audiowizualnych usług medialnych w trzy miesiące od otrzymania rezerwacji częstotliwości.(PAP)
bas/ jtt/