Innowacyjny produkt, intrygujące opakowanie, nowoczesna dystrybucja

O sukcesie sprzedażowym decyduje kilka czynników. Liczy się nie tylko dobry produkt. Nie mniej ważne jest opakowanie oraz dobra logistyka. Jakie są najnowsze rozwiązania i trendy w tych branżach? O tym będzie można się przekonać w dniach 13-16 września odwiedzając poznański Międzynarodowy Salon Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK.

Innowacyjny produkt, intrygujące opakowanie, nowoczesna dystrybucja
Źródło zdjęć: © Rynek Spożywczy

06.09.2010 | aktual.: 06.09.2010 15:17

O sukcesie sprzedażowym decyduje kilka czynników. Liczy się nie tylko dobry produkt. Nie mniej ważne jest opakowanie oraz dobra logistyka. Jakie są najnowsze rozwiązania i trendy w tych branżach? O tym będzie można się przekonać w dniach 13-16 września odwiedzając poznański Międzynarodowy Salon Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK.

Taropak to największe w tej części Europy targi branży opakowaniowej i logistycznej. Rozwój techniczny oraz polepszające się warunki gospodarcze wpływają korzystnie na dynamiczny rozwój obu branż. Świadczyć o tym może liczba zgłoszonych wystawców oraz nowości. W tegorocznej edycji udział zapowiedziało ponad 600 firm. Najbardziej innowacyjne rozwiązania zaprezentują przedsiębiorcy z Europy, Ameryki Północnej i Azji - w sumie 28 krajów świata. Na targach wśród odwiedzających nie zabraknie przedstawicieli firm przemysłu spożywczego, chemicznego, kosmetycznego, farmaceutycznego, motoryzacyjnego, elektronicznego, poligraficznego, budownictwa, a także producentów sprzętu AGD, hurtowników i reprezentantów sieci handlowych. – Targi są okazją do zaprezentowania nowoczesnych produktów oraz nawiązania współpracy z firmami oferującymi szeroki asortyment surowców i półproduktów do opakowań, maszyn do ich produkcji i urządzeń pakujących. Drugim filarem targów jest ekspozycja najnowszych rozwiązań
informatyczno-logistycznych, magazynowych, spedycyjnych i transportowych – mówi Anna Lemańska, Dyrektor targów Taropak. Multidyscyplinarnej ekspozycji towarzyszyć będzie bogaty program wydarzeń specjalnych. W czasie trwania targów zaplanowano konferencje i seminaria poświęcone aktualnym problemom i kierunkom rozwoju prezentowanych branż. Szczególnie widowiskowo zapowiadają się natomiast pokazy i konkursy.

Opakowanie nie jedno ma imię

Polska Izba Opakowań wraz z MTP przygotowała blok seminariów poświęconych wyzwaniom jakie stoją przed przemysłem opakowań, coraz większym wymaganiom rynku i rosnącej konkurencji. O tym, że dobre opakowanie powinno nie tylko chronić towar przed zniszczeniem, ale przede wszystkim powinno być bezpieczne dla zdrowia i środowiska będzie można przekonać się podczas seminarium pt. Opakowania, Wymagania. Metody badań. Oceny zgodności (13 września, godz. 11.00). Ekologii opakowań, czyli kierunkom i metodom produkcji zgodnym z wymogami ochrony środowiska, (np. opakowania biodegradowalne i kompostowalne) będzie natomiast poświęcone seminarium pt. Opakowania a wymagania ochrony środowiska (15 września, godz. 11.00). Tego samego dnia po raz czwarty obchodzony będzie Dzień Opakowań. To okazja do pokazania, że współczesne opakowanie jest rezultatem współpracy specjalistów z wielu dziedzin techniki i dyscyplin nauki (m.in. chemików, fizyków, elektroników i projektantów). Z kolei w ramach Salonu Promocji Polskiej Izby
Opakowań odbędą się prelekcje wystawców wraz z prezentacjami najnowszych produktów i trendów na rynku opakowań.

Jednak opakowania nie tylko powinny być zgodne z wymogami prawnymi oraz bezpieczne dla użytkowników i środowiska. Nie mniej ważne dla działalności przedsiębiorstw jest projektowanie ich w sposób, który pozwoli obniżyć koszty transportu czy zachęci do zakupu danego towaru. Taka idea przyświeca dwóm konkursom na najbardziej twórcze i innowacyjne opakowania oraz ich projekty. Nie bez powodu zatem to właśnie podczas targów Taropak zostaną zaprezentowane prace nagrodzone w Ogólnopolskim Konkursie Opakowań PakStar 2010 i Krajowym Konkursie Projektów Opakowań Student PakStar 2010.

Logistyka jest widowiskowa

Wraz z szybkim rozwojem przemysłu opakowań wiele zmienia się również w branży ściśle z nim współpracującym, czyli w logistyce. Obecność na targach Taropak to okazja do poznania najnowszych osiągnięć w tym zakresie. Edukacyjny charakter ma projekt zatytułowany In4Log. Innovations for Logistics 2010, gdyż tak brzmi pełna nazwa wydarzenia, to promocja nowoczesnych urządzeń magazynowych i technicznych rozwiązań z zakresu logistyki sprzętowej. W tym celu zostanie zbudowane modelowe centrum dystrybucji, składające się m.in. z systemu regałów wysokiego składowania, automatycznego transportu, monitoringu, czy radiowych czytników. A to wszystko będzie działać na oczach publiczności podczas trwania targów.

O tym, że logistyka jest widowiskowa będą mieli okazję przekonać się także uczestnicy Sztaplar Show. Podczas tego wydarzenia prezentującego najnowsze technologie magazynowania odbędzie się pokaz i konkurs umiejętności operatorów wózków widłowych. Na specjalnie przygotowanym placu manewrowym o powierzchni 1500m2 zostanie przygotowany tor przeszkód, wyposażony w regały wysokiego składowania, pojemniki, palety i inne elementy charakterystyczne dla magazynów. Pierwszego dnia targów zaplanowano jazdy próbne, a drugiego przejazdy konkursowe. Natomiast finał rywalizacji 15 września wyłoni Mistrza Sztaplar Show 2010. Dodatkową atrakcją będzie także szkoła jazdy wózkami widłowymi dla gości targowych.

Najnowsze technologie wspomagania logistyki, zarządzanie i obieg dokumentów w firmie, monitorowanie on-line współpracy między przedsiębiorcami czy usprawnienie przepływu informacji w łańcuchu dostaw – to z kolei przykładowe punkty programu konferencji Innowacje dla Logistyki, która odbędzie się 14 września, od godz. 10.00.

Szczegółowy program targów Taropak i wydarzeń towarzyszących dostępny jest na stronie www.taropak.pl

Kontakt dla mediów:
Marzena Banasz, tel. 61 869 24 38, e-mail: Marzena.Banasz@mtp.pl

targihandelpoznań
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)